صداقت، مردمی بودن و ارتقای جایگاه ایران در منطقه و جهان از شاخص های دولت چهاردهم باشد

دو هفته دیگر انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود و رئیس جمهور به انتخاب مردم تعیین شده و دولت چهاردهم شکل خواهد گرفت.حال این دولت باید چه ویژگی ها و شاخص هایی داشته باشد.
کد خبر: ۱۴۶۰۸۸۸
نویسنده سردار یدالله جوانی - معاون سیاسی سپاه پاسداران

در صورتی که رئیس جمهور چهاردهم از جنس مردم بوده، درد مردم را لمس کرده و با مشکلات مردم آشنایی داشته باشد و پایبند به مبانی انقلاب، آگاه به مسائل جهان، منطقه و کشور باشد می‌تواند دولتی را شبیه دولت آقای رئیسی تشکیل دهد، در حقیقت آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور معیار و تراز،  شاخصه‌هایی را دارد که اگر دولت چهاردهم هم داشته باشد، می‌تواند  همانطور که مردم از آقای رئیسی احساس رضایتمندی داشتند و بعد از شهادت ایشان نیز به دلیل همان ویژگی‌هایش به وی ابراز علاقه و محبت کردند دولتی را در تراز انقلاب تشکیل دهد.

صداقت دولت چهاردهم به ویژه شخص رئیس جمهور، مردمی بودن، ولایتمداری و سخت کوشی، به کارگیری نیروهای جوان، تلاش برای ارتقای جایگاه ایران در منطقه و جهان نیز از جمله شاخصه هایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد، همانطور که آقای رئیسی از این ویژگی ها برخوردار بود و  رئیس جمهور تراز شد.

دولت بعدی نیز همانند دولت سیزدهم باید برای حل مشکلات کشور ریل گذاری مناسبی داشته باشد و در حوزه های مختلف از جمله صنعت گره گشایی کرده و به فعال سازی بیشتر کارگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی بپردازد، همانطور که در دوره آقای رئیسی بیش از ۹ هزار واحد تولیدی که تعطیل و یا غیر فعال شده بودند، فعال شدند.

در دوره آقای رئیسی نهضت مسکن سازی و ساخت خانه وضعیت قابل توجهی پیدا کرد که اگر این رویه در دولت چهاردهم نیز ادامه یابد بسیاری از مشکلات در این حوزه رفع خواهد شد. 

همچنین دولت چهاردهم باید در حوزه دیپلماسی مانند آقای رئیسی که دیپلماسی و میدان را با یکدیگر همسو کرد و نتیجه آن اعتلای جایگاه ایران در جهان و افزایش سطح همکاری‌های ایران و منطقه بود، ادامه دهد. چرا که جایگاه فعلی حمهوری اسلامی ایران نشان دهنده این است که رویکرد آقای رئیسی؛ رویکردی فعال و خصوصاً در مورد دیپلماسی اقتصادی رفع کننده مشکلات کشور بود.

در مجموع می‌توان گفت ویژگی‌های دولت رئیسی و شخص وی می‌تواند از ویژگی‌های دولت چهاردهم باشد که موجب توانمندی و کارآمدی آن باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها