توزیع کتب درسی در کهگیلویه وبویراحمد از هفته آتی

کارشناس مسئول توزیع کتب درسی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، از توزیع کتب درسی در همه مناطق استان از هفته آتی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۰۳۳۸

به گزارش جام جم آنلاین،حسن اوحدی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۱۷ هزار و ۱۰۸ جلد کتاب درسی وارد انبار استان شده است، گفت: این تعداد، درشهرستان‌ها و مناطق ۱۳ گانه استان کاز هفته آتی توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام برای کتب درسی از ۵ اردیبهشت ماه، افزود: این روند تا ۳۱ خرداد ماه ادامه خواهد داشت و انتظار داریم مدیران مدارس ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه را به صورت گروهی انجام دهند و تا حد امکان از ثبت کتب به صورت انفرادی پرهیز شود.
کارشناس مسئول توزیع کتب درسی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۶۷ هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی پیش‌رو متقاضی کتاب ثبت‌نام کنند، اضافه کرد: از این تعداد، حدود ۷۵ درصد دانش‌آموز میان‌پایه و ۲۵ درصد دانش‌آموز پایه‌های ورودی هستند.
وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۲۵ هزار ۹۹۸ دانش آموز میان پایه در سطح استان تاکنون ۱۱۴ هزار نفر از دانش‌آموزان ثبت‌نام سفارش کتاب خود را انجام داده‌اند، ادامه داد: ثبت‌نام سایر دانش‌آموزان در دستورکار شهرستان‌ها و مناطق استان قرار دارد.
اوحدی با بیان اینکه مناطق دارای کمترین میزان ثبت‌نام و همچنین دارای بیشترین ثبت‌نام به صورت مستمر رصد می‌شوند، گفت: هدف از این رصد، جلوگیری از بروز هرگونه چالش در خصوص ثبت‌نام است.
وی افزود: ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید تمام دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.
اوحدی، گفت: دانش‌آموزان و اولیا می‌توانند از طریق این سامانه نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.
وی، افزود: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع و ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.
 کارشناس مسئول توزیع کتب درسی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در راستای پروژه مهر کارگروه توزیع کتب درسی با برگزاری جلسات منظم و تصمیم‌گیری‌های مناسب، ثبت‌نام کتب درسی در مناطق سراسر استان را رصد و از مناطق برتر استان که نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به اولیا و دانش آموزان داشته اند تقدیر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها