مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:

اعطای تسهیلات به آثار تاریخی ثبت‌شدۀ دارای مالکیت خصوصی

پرداخت تسهیلات صندوق محیط زیست به ساماندهی جایگاه دفن زباله

صندوق ملی محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد برای ساماندهی جایگاه دفن زباله به شهرداری‌ها تسهیلات کم بهره پرداخت می کند.
کد خبر: ۱۴۶۰۱۹۴
به گزارش جام جم آنلاین،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به ظرفیت فراموش شده این صندوق در کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: متاسفانه صنایع، شهرداری‌های، شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیر دولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تهسیلات حمایتی این صندوق استفاده‌ای نکرده‌اند.
اسلام جاودان‌خرد با اشاره به اینکه شهرداران می‌توانند از ظرفیت این صندوق تسهیلات لازم برای ساماندهی جایگاه‌های دفن زباله شهرستان خود دریافت کنند افزود: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطاء تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست مصرف می‌شود.
وی ادامه داد: این صندوق آمادگی دارد از طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، ویژه‌تر طرح‌های مدیریت پسماند ویژه شهرداری‌ها تسهیلات پرداخت کند.
جاودان‌خرد تصریح کرد: واحد‌های صنعتی، معدنی، شهرداری‌ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدون و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به اداره کل حفاظت محیط زیست استان مراجعه کنند.
صندوق ملی محیط‌زیست به عنوان یک موسسه عمومی غیر دولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست اعطا می‌کند، متاسفانه در کهگیلویه‌وبویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده‌ای نمی‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها