خداحافظ پهلوان ایرج لعلی آقای «سالتو»

اسدالله ابراهیمی _جام جم آنلاین _ ایرج لعلی معروف به آقای «سالتو» از چهره های نامی کشتی خراسان شمالی در ۷۰ سالگی دار فانی را وداع گفت و این ورزش اصیل را به سوگ نشاند.
کد خبر: ۱۴۵۹۷۵۵
نویسنده اسدالله ابراهیمی

شب گذشته بود که کشتی خراسان‌شمالی برای همیشه «ایرج لعلی» را از دست داد؛ کشتی گیری که با فن های زیبایش معروف به آقای سالتو بود برای همیشه با ورزش و فعالیت در عرصه تندرستی خداحافظی کرد. آزادکاری که سال های دور در قاب تلویزیون برای ورزش دوستان خراسان شمالی حرکات زیبایی را به نمایش می گذاشت بعد از مدت ها درد و رنج به دلیل عارضه قلبی کشتی این خطه را به سوگ نشاند. گرچه ایرج لعلی، شاگردان زیادی در کشتی تربیت کرد و حق آب و گل در کشتی این خطه دارد اما دیگر خراسان شمالی به راحتی همچنین پهلوانانی به خود نخواهد دید. آقای سالتو سال های سال برای کشتی خراسان شمالی زحمت کشید و دایره فعالیت او نیز محدود به کشتی آزاد نبود بلکه دستی در کشتی فرنگی و آلیش نیز داشت به گونه ای که آلیش کاران خراسان شمالی همواره از او به نیکی یاد می کنند.

خداحافظ پهلوان ایرج لعلی آقای «سالتو»

کسب نایب قهرمانی کشتی آزاد کشور و قهرمانی در کشتی آزاد خراسان بزرگ بخشی از از افتخارات شاخص ایرج لعلی است. رییس هیات کشتی و ورزش روستایی و بازی های بومی محلی برخی از مسوولیت های این کشتی پیر پیشکسوت خراسان شمالی بود. هیات کشتی آزاد و فرنگی خراسان شمالی افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ کشتی گیر را زیر پوشش دارد. استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است و ۲۲۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها