رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال دستاوردی مهم در دولت سیزدهم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال طرح بزرگ و مهمی بود که خوشبختانه در دولت سیزدهم اجرایی شد و آثار و برکات خوب و سازنده‌ای برای سلامت نسل جوان کشور که کودکان امروز هستند، خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال طرح بزرگ و مهمی بود که خوشبختانه در دولت سیزدهم اجرایی شد و آثار و برکات خوب و سازنده‌ای برای سلامت نسل جوان کشور که کودکان امروز هستند، خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۵۸۳۶۶

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری و شهید جمهور آیت الله دکتر رئیسی، مطابق بند (۹) سیاست‌های کلان حوزه سلامت مبنی بر کاهش سهم مردم از هزینه‌های درمان و در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و به استناد مصوبه هیئت محترم وزیران، هزینه تمامی خدمات بستری، اورژانس تحت نظر، بستری موقت وسرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) در مراجعه به کلیه مراکز آموزشی و درمانی تابعه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و همزمان در استان البرز رایگان شد.

وی ادامه داد: این طرح بزرگ و مهمی بود که خوشبختانه در دولت سیزدهم اجرایی شد و آثار و برکات خوب و سازنده‌ای برای سلامت نسل جوان کشور که کودکان امروز هستند، خواهد داشت.

رئیس دانشگاه افزود: به محض ابلاغ طرح حمایت درمانی رایگان از کودکان زیر هفت سال، برنامه ریزی لازم جهت اجرای این طرح در استان انجام شد. طی ۲ هفته زیرساخت‌های لازم در بیمارستان‌های دولتی استان البرز فراهم شد و به طور رسمی از ۱۶ اردیبهشت ماه در مراکز درمانی دانشگاهی این استان به اجرا درآمد.


صیادی با بیان اینکه ۱۲ بیمارستان دولتی در استان داریم که تعدادی از آن‌ها دارای بخش بستری و تعداد دیگر خدمات سرپایی به کودکان ارائه می‌دهند؛ افزون براین مراکز در کلینیک‌های دولتی نیز به کودکان زیر هفت سال خدمات درمانی رایگان ارائه می‌شود که این طرح در این مراکز اجرایی شده است. در واقع خدمات معاینه پزشکی، آزمایشگاه، بستری و سرپایی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است و تنها هزینه نسخه‌های درمانی از خانواده کودکان محاسبه می‌شود که آن هم بیشتر خانواده‌ها تحت پوشش بیمه هستند.

وی اظهار کرد: مجتمع آموزشی درمانی امام علی (ع)، بیمارستان کمالی کرج، بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر و بیمارستان فردیس به صورت تخصصی بیشترین خدمات را به کودکان بیمار استان البرز ارائه می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها