خط بطلان بر دروغ‌پردازی‌ها

از زمانی که خبر حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور شهید کشورمان منتشر شد این خبر به سرخط بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شد و بسیاری ازرسانه‌های تصویری به صورت زنده و در برنامه‌های ویژه به پیگیری این اخبار پرداختند.
کد خبر: ۱۴۵۷۹۸۴
 
در چند روز گذشته این وضعیت ادامه داشت و در یکی دو روز گذشته مراسم بدرقه باشکوه شهید آیت‌ا... رئیسی و همراهان شهیدش تمام رسانه‌ها را به پوشش گسترده واداشت. حتی رسانه‌هایی که تا پیش از این تلاش می‌کردند با گزارش‌هایی مغرضانه،محبوبیت آیت‌ا...رئیسی رابه گونه‌ای غیرازآنچه که بود نشان دهند مجبور به پوشش مراسم تشییع باشکوه شهدای خدمت شدند وکذب بودن گزارش‌های‌شان بیش ازقبل مشخص شد.خبرنگارانگلیسی،ریچارد مدهرست درهمین زمینه تاکید کردحضور گسترده وپرشکوه مردمی در مراسم یادبود شهدای خدمت در تهران،خط بطلانی بردروغ‌های رسانه‌های غربی درباره رئیس‌جمهور محبوب ایران بود.

فرانس ۲۴
فرانس ۲۴ در گزارشی به انعکاس حضور ده‌ها هزار نفری در مراسم تشییع رئیس‌جمهور شهید ایران و هیأت همراه وی در سانحه سقوط بالگرد پرداخت. این شبکه فرانسوی مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت را در بخش خبری بامدادی دیروز خود منعکس کرد. در این گزارش آمده است: در مرکز شهر، مردم در داخل و اطراف دانشگاه تهران با به دست داشتن تصاویر رئیسی گرد هم آمده‌اند؛ جایی که آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش از جمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه نماز اقامه کردند. در پایتخت ایران، بنرهای بزرگ با مضمون «شهید خدمت» به نشانه ادای احترام به رئیس جمهور فقید برافراشته شده است و در دیگر بنرها نیز جمله «وداع با خدمتگزار مستضعفین» به چشم می‌خورد. مردم عزادار در مراسم تشییع که هیات‌های خارجی نیز در آن حضور خواهند داشت از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی حرکت می‌کنند. در این گزارش همچنین به برگزاری مراسم تشییع شهدای خدمت که سه‌شنبه با حضور ده‌ها هزار نفری عزاداران در شهر تبریز و همچنین قم برگزار شد نیز اشاره شده است.

گزارش بی‌بی‌سی از جمعیت انبوه 
شبکه خبری بی‌بی‌سی انگلیس نیز مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت را در صدر خبرهای خود قرار داد. این شبکه خبری گزارش داد: ده‌ها هزار نفر در تهران در مراسم تشییع پیکر ابراهیم رئیسی که در سانحه سقوط بالگرد در روز یکشنبه گذشته جان باخت، شرکت کرده و اتحاد خود را به نمایش گذاشتند.‌ تصاویر تلویزیونی خیابان‌های تهران را مملو از عزادارانی به تصویر می‌کشد که بسیاری از آنها تصویر آیت‌ا... رئیسی یا پرچم ایران را در دست دارند.

اسپوتنیک
اسپوتنیک روسیه اعلام کرد: ایرانیان برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور فقید به خیابان‌ها آمدند. خبرگزاری روسی اسپوتنیک ضمن پوشش این مراسم به حضور گسترده مردم در وداع با شهدای خدمت اشاره کرد و تصاویری از این مراسم را همراه فیلم پخش کرد. این خبرگزاری در گزارشی زنده، مراسم دیروز را با این تیتر پوشش داد: جمعیتی انبوه در مراسم تشییع آیت‌ا... رئیسی شرکت کردند. این رسانه روسی در گزارشی زنده از تهران به تجمع مردمی برای شرکت در مراسم چهارشنبه و اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد.

خبرگزاری فرانسه
خبرگزاری فرانسه (ای‌اف‌پی) نیز خبر اصلی خود را به پوشش مراسم تشییع رئیس‌جمهور ایران اختصاص داد و تصویری از حضور گسترده مردم در این مراسم را منتشر کرد. خبرگزاری فرانسه در بازتاب اولیه خود درباره برگزاری مراسم تشییع در تهران تیتر زد، «ده‌ها هزار ایرانی به مراسم تشییع پیکر (آیت‌ا...) ابراهیم رئیسی در تهران پیوستند.» این رسانه نوشت: ده هزار ایرانی با حضور گسترده در خیابان‌های تهران در روز چهارشنبه به مراسم تشییع (‌آیت‌ا...) ابراهیم رئیسی و همراهان او که روز یکشنبه در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، ملحق شدند. خبرگزاری فرانسه عنوان کرد، در مرکز این شهر، مردم با در دست داشتن عکس‌هایی از رئیس جمهوری ایران در داخل و اطراف دانشگاه تهران تجمع کردند.

سی‌ان‌ان
شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز ضمن اقدام به پخش مستقیم مراسم تشییع شهدای خدمت، شهادت آیت‌ا... رئیسی را یک تراژدی خواند. سی‌ان‌ان بخش بامدادی خود را به پخش مراسم تشییع اختصاص داد. «فردریک پلتن» خبرنگار این شبکه خبری مستقیم از تهران مراسم را گزارش کرد‌. وی به حضور پرشور و گسترده مردمی در این مراسم اشاره داشت.

الجزیره انگلیسی
همچنین شبکه الجزیره انگلیسی بخش خبری خود را به مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت در تهران اختصاص داد. این شبکه تلویزیونی با پوشش زنده این مراسم گزارش داد: درتهران ده‌ها هزار نفر در این مراسم رسمی به منظور ادای احترام به جانباختگان سانحه هوایی شرکت کرده‌اند. درهمین حال بسیاری از مقامات کشورهای منطقه به این مراسم آمده‌اند. الجزیره انگلیسی در ادامه گزارش داد: در این مراسم مقاماتی از کشورهای منطقه از جمله نخست وزیر پاکستان، معاون رئیس جمهوری ترکیه، نخست‌وزیر عراق و مقامات ارشد حماس برای ادای احترام حضور یافتند.

خبرگزاری تاس
همچنین خبرگزاری تاس روسیه با تیتر «حضور جمعیت در مراسم خداحافظی با رئیس جمهور» به برگزاری مراسم باشکوه در تبریز، قم و سپس در تهران اشاره کرد و نوشت: تابوت قربانیان سانحه سقوط بالگرد به قم شهر مذهبی ایران منتقل شد. مراسم خداحافظی دیگری پیشتر در تبریز برگزار شده بود و سپس پیکرها به تهران و دوباره به قم منتقل شده‌اند.

دیلی‌میل
روزنامه دیلی‌میل انگلیس نیز مراسم تشییع پیکر آیت‌ا... رئیسی و همراهانش را با تیتر «حضور ده‌ها هزار نفری مردم در خیابان‌های تهران» بازتاب داد.  این روزنامه در گزارش خود افزود: در پایتخت، بنرهای بزرگی با عنوان «شهید خدمت» برای قدردانی از خدمات رئیس‌جمهور فقید ایران نصب شده و برخی دیگر از بنرها حاوی پیام «خداحافظی با خدمتگزار محرومان» است. مراسم تشییع در تهران که با حضور مهمانان خارجی برگزار می‌شود، قرار است از دانشگاه تهران شروع و به میدان انقلاب در مرکز شهر ختم ‌شود.

دویچه وله
تارنمای آلمانی دویچه وله با تیتر «تهران مراسم تشییع (آیت‌ا...) رئیسی را برگزار می‌کند» مراسم دیروز را پوشش داد و با درج تصاویری از مردم عزادار که پوسترهایی از رئیس‌جمهور شهید را در دست داشتند، نوشت: «آیت‌ا... علی خامنه‌ای» رهبر عالی ایران پیش از تشییع، بر پیکر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور فقید ایران و همراهانش اقامه نماز کرد.این گزارش نوشت: بعد از اقامه نماز، جمعیت حاضر به سوی تابوت‌های حامل (آیت‌ا...) رئیسی و همراهانش شتافتند. سپس تابوت‌ها بر دوش مردمی که شعار می‌دادند «مرگ بر آمریکا» تا ساختمان دانشگاه تهران حمل شد. دویچه وله در ادامه به غم و اندوه یاران رئیس‌جمهور شهید نیز پرداخت و نوشت: محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری ایران هنگام مراسم اشک می‌ریخت.

آسوشیتدپرس
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در تیتر یک خود به اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهدای خدمت پرداخت و تیتر زد: «رهبر عالی ایران و رئیس حماس در این مراسم حضور داشتند». این رسانه با انتشار فیلمی از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب نوشت: تابوت‌های حامل قربانیان این حادثه با پرچم ایران پوشانده شده بود و عکس‌های‌شان بر روی آنها قرار داشت.

گاردین
«پیکر رئیسی به تهران انتقال یافت» تیتری است که روزنامه انگلیسی گاردین برای پوشش مراسم تشییع دیروز از آن استفاده کرد. روزنامه گاردین انگلیس نوشت: پیکر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و دیگر قربانیان سانحه سقوط بالگرد به‌وسیله هواپیما به شهر مقدس قم و سپس برای مراسم تشییع به تهران منتقل شد. این رسانه افزود: پیکرهای رئیس‌جمهور فقید ایران و سایر قربانیان سانحه سقوط بالگرد در روز یکشنبه، قبل از برگزاری مراسم رسمی روز چهارشنبه با هواپیما به شهر قم و تهران انتقال یافت. گاردین به گزارش‌های داخلی درباره جمعیت گسترده‌ای که برای ادای احترام در خیابان‌های پایتخت جمع شده‌اند، پرداخت.

نیویورک‌تایمز
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نیز گزارش داد: روز چهارشنبه، همزمان با حضور گسترده هزاران ایرانی در خیابان‌های تهران برای شرکت در مراسم عزاداری، «آیت‌ا... علی خامنه‌ای» رهبر معظم ایران مراسم نماز را برای رئیس‌جمهور این کشور اقامه کرد. این گزارش افزود: مراسم تشییع از روز سه شنبه در تبریز، شهر بزرگ نزدیک به محل بروز سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهوری ایران آغاز شد. مراسم رسمی بر اساس آنچه رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند با حضور مقامات عالی‌رتبه خارجی در ساعت ۴ (به وقت محلی) برگزار می‌شود. نیویورک تایمز نوشت: مشخص نیست چه تعداد از سران کشورهای خارجی در این مراسم حاضر خواهند شد. کاخ کرملین نیز اعلام کرده هیاتی را اعزام نخواهد کرد و انتظار می‌رود مقامات ترکیه حضور یابند. رسانه‌های دولتی ایران گزارش داده‌اند که اسماعیل هنیه، رئیس شاخه سیاسی حماس برای شرکت در مراسم در تهران حضور داشته است. نیویورک تایمز در گزارش بازتاب خود تصاویری از زنان عزاداری که پوسترهایی از رئیس جمهوری شهید را در دست داشتند، منتشر کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها