به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه آموزش نقاشی خط در اهواز

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۱۴۵۱۵۰۵

 جام جم آنلاین - خوزستان،محمد شهباز گهروئی طی پیامی هفته هنر انقلاب اسلامی را به فعالان عرصه هنر تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

 بسم الله الرحمن الرحیم 

«هنر» به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی «دمیدن روح تعهد در کالبد انسان است»، و از این رو همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و پس از آن حماسه غیرت و شجاعت مردان و زنان این سرزمین در دفاع مقدس، «هنر» مفهوم تازه ای یافت و «تعهد» جانمایه آن شد.  

بیستم فروردین ماه؛ سالروز شهادت شخصیت برجسته هنری و انقلابی؛ سید مرتضی آوینی، به نام “روز هنر انقلاب اسلامی” نام گرفت.  

شهید آوینی، با تلفیق هنر جاری در بستر جامعه با شاخص های فرهنگی نوینی که انقلاب اسلامی به ارمغان آورد، توانست در این عرصه، طرحی نو درافکند و مقوله جدیدی را در فرهنگ لغات و مفاهیم فرهنگی جهان تحت عنوان هنر انقلاب اسلامی، پدید آورد که داعیه دار خط سیر جدیدی در عرصه هنر با توجه به ارزش های انسانی و مشی انقلابی و مبتنی بر معنویت و هنجارهای دینی است. 

به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی "مدظله العالی": «چیزی که خیلی مهم می‌باشد، این است که به کار بردن هنر باید مثل همه‌ ابزارهای دیگر که حامل یک فکر هستند، جهت‌گیری اش خیلی دقیق و روشن و درست بوده باشد و دچار اشتباه در جهت‌گیری نباشد».  

اینجانب هفته هنر انقلاب اسلامی را به همه فعالان عرصه هنر که متعهدانه و دلسوزانه و با بهره گیری از دانش روز به بصیرت افزایی و گشودن روزنه های امید، رستگاری و روشنگری می پردازند، تبریک می گویم و برای همه آنها سلامتی و سربلندی را از درگاه هنرمند یکتای هستی، خواهانم. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها