مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خبر داد:

تعامل شهرداری با سازمان جهاد کشاورزی برای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز

در سال جاری؛

۱۲ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد استان اصفهان ایجاد شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان همزمان با سالروز تشکیل این نهاد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری در جمع خبرنگاران، گفت: این نهاد با ایجاد ۱۲ هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش خود در سال جاری در تحقق ۴۰ درصد اشتغال استان نقش‌آفرینی کرد.
کد خبر: ۱۴۴۸۲۱۷

جام جم آنلاین اصفهان؛ کریم زارع روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع ۱۶ بیلیون و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای تحقق کامل این مشاغل در زمینه شغل‌های خانگی، صنایع دستی، کشاورزی و دامداری پرداخت شده که نمود دغدغه‌مندی این نهاد برای استقلال مالی خانواده‌های تحت پوشش است.

زارع اضافه کرد: امسال هشت هزار و ۶۳۰ خانواده با رسیدن به درآمد پایدار، از پوشش حمایت کمیته امداد خارج شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان از اعطای یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال ودیعه مسکن به مددجویان خبر داد: با این وجود میزان این تسهیلات تناسبی با نیاز خانواده‌های مستاجر تحت پوشش ندارد و بدنبال افزایش تصاعدی قیمت‌ها با تنگنا مواجهیم.

زارع با بیان اینکه تامین مسکن مددجویان در قالب احداث یا تعمیر انجام می‌شود، افزود: ۹۴۱ واحد مسکونی، امسال در روستاها از سوی این نهاد احداث و ۲ هزار و ۴۱ واحد نیز تعمیر شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان افزود: به مددجویان خدمات حمایتی، مستمری از حداقل حقوق هفت میلیون و۶۰۰ هزار ریال تا ۲۵ میلیون ریال داده می‌شود.

وی میانگین مستمری پرداختی به مددجویان در ماه را معادل یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: مجموع درآمد از صندوق‌های صدقه حدود ۶۰۰ میلیارد ریال است که با این رقم تنها می‌توان نیمی از مستمری ماهیانه هر مددجو را پرداخت کرد.

زارع ادامه داد: با هماهنگی انجام شده همچنین بیش از پنج هزار بیمار سخت درمان در استان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان افزود: هشت هزار قلم لوازم خانگی به ارزش ۴۰ میلیارد تومان، امسال بر اساس اولویت‌بندی و نیازسنجی برای مددجویان با کمک خیران تامین شد.

زارع ادامه داد: ترویج ازدواج آسان بطور جدی در کمیته امداد دنبال می‌شود و در این زمینه هر سال جهیزیه شامل یخچال، لباسشویی، تلویزیون، اجاق گاز و جاروبرقی برای نوعروسان تحت پوشش تهیه شده است بطوریکه در سه سال گذشته نوعروسی که در نوبت دریافت این کالاها باشد، نداشتیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان ادامه داد: ۴۰ هزار دانش‌آموز و سه هزار دانشجو نیز تحت پوشش این نهاد است که تأمین هزینه‌ تحصیل آنها را در حد توان خود انجام می دهیم.

وی افزود: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از سوی صندوق ولایت در بانک کشاورزی به مددجویان تسهیلات اعطا شده که تا سقف ۲۰ میلیون تومان بدون کارمزد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز بیش از ۲ هزار مددجو، امسال به مشهد و ۱۰ هزار نفر نیز به مراسم اربعین اعزام شدند.

زارع گفت: اکرام ایتام و اطعام آنها با همراهی خیران در ماه مبارک رمضان نیز مانند سال‌های گذشته برنامه ریزی شده است و مردم می‌توانند با ارسال عدد یک به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۳۱ یا با مراجعه به درگاه Emdad.ir به انتخاب خود و برای مدت زمان دلخواه حامی کودکان یتیم تحت پوشش کمیته امداد باشند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۵ درصد از هزینه خدمات کمیته امداد از طریق مراکز نیکوکاری تامین می‌شود، افزود: همچنین از طریق کد دستوری #*۸۸۷۷*۱*۰۳۱ امکان دریافت کمک‌های نقدی به مددجویان کمیته امداد فراهم است.

زارع همچنین از به صدا درآمدن «زنگ نیکوکاری» در مدارس در آستانه نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار پایگاه «جشن نیکوکاری» نیز در سطح استان در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برپا می شود.

در زمان حاضر بیش از ۱۲۰ هزار خانوار با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان هستند.

۱۴ اسفند سالروز تشکیل نهاد کمیته امداد از سوی امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها