فرماندار کرج و رئیس مرکز حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد تأکید کرد: هرگونه وعده خارج از اختیارات قانونی نمایندگی توسط نامزدها جرم محسوب می شود.
فرماندار کرج و رئیس مرکز حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد تأکید کرد: هرگونه وعده خارج از اختیارات قانونی نمایندگی توسط نامزدها جرم محسوب می شود.
کد خبر: ۱۴۴۶۳۵۰

به گزارش جام جم آنلاین البرز،کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات دکتر یحیی رمضانی صبح پنجشنبه همزمان با اولین روز تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی با اشاره به ماده ۶۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در تشریح جرائم انتخاباتی گفت: فعالیت تبلیغاتی و انتخاباتی نامزدها، احزاب و گروه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی در صورتی که خارج از چارچوب قانون باشد جرم تلقی می‌شود.

وی مصادیق قانونی را برشمرد و افزود: دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی نمایندگی توسط نامزدها، هرگونه تخریب، تهدید، هتک حرمت و حیثیت اشخاص حقیقی و حقوقی، نوشتن یا اظهار مطالب خلاف واقع، دیوار نویسی، تخریب یا پاره کردن عکس و دیگر آثار تبلیغاتی نامزد‌ها در مهلت قانونی تبلیغات که در محل‌های مجاز الصاق شده و یا قرار گرفته باشد جرم محسوب می‌شود.

فرماندار کرج گفت: نصب یا توزیع محتوا و آثار تبلیغات انتخاباتی تهیه بدون رعایت مفاد قانون تخلف تبلیغاتی است.

وی ادامه داد: اخلال و بر هم زدن اجتماعات و سخنرانی‌های قانونی و تعرض به ستاد‌های انتخاباتی نامزدها، استفاده از کاروان‌های تبلیغاتی جرم است.

رئیس مرکز حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد گفت: در صورتی که ارتکاب جرائم موجب حدود شرعی نیز باشد رعایت احکام مقرر در ماده (۱۳۵) قانون مجازات اسلامی الزامی است.

وی افزود: انجام هر یک از موارد ذکر شده که از طریق فضای مجازی امکان وقوع دارد، حسب مورد مشمول مجازات مربوط می‌شود.

فرماندار کرج گفت: به منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخابات و ایجاد فضای مناسب جهت تحقق انتخابات رقابتی و نیز تضمین بهره مندی یکسان نامزد‌ها از امکانات دولتی و عمومی، هیأت استانی بررسی تبلیغات در هر استان یک هفته پس از پایان ثبت نام داوطلبان زیر نظر هیأت اجرائی مرکز انتخابات تشکیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها