رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در بازدید از غرفه جام جم مطرح کرد

اهمیت جهاد تبیین در افزایش مشارکت سیاسی

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه‌ حدود 25 درصد مردم هنوز برای شرکت در انتخابات تصمیم نگرفته‌اند، گفت: چنین آماری اهمیت جهاد تبیین را در ایام انتخابات مشخص می‌کند‌‌.
کد خبر: ۱۴۴۵۹۲۱

به گزارش جام جم آنلاین، بابک نگهداری ظهر امروز از غرفه روزنامه جام جم بازدید کرد. وی در پاسخ به این پرسش که برآورد شما از مشارکت مردم در انتخابات پیش‌روی کشور چیست؟ گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد که بخشی از مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند و بخش کوچکتری نیز تحت تاثیر اخباری که از فساد در جامعه منشتر می‌شود، قرار دارند.

نگهداری ادامه داد: بخش دیگری از مردم نیز هستند که فکر می‌کنند مشارکت در انتخابات ‌در سرنوشت و زندگی آنها تاثیری ندارد‌.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس عنوان کرد: بنابراین ‌چنین ابهام‌هایی ‌سبب شده برخی برای تصمیم گیری در خصوص مشارکت در انتخابات دچار تردید شوند.

وی درباره تعداد این افراد نیز توضیح داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد، حدود 25 درصد مردم هنوز تصمیم نگرفته‌اند که در انتخابات شرکت کنند.

نگهدای یادآور شد: چنین آماری اهمیت جهاد تبیین را در ایام انتخابات مشخص می‌کند و باید ‌ جهاد تبین درباره نقش مجلس و جایگاه مشارکت مردم در سرنوشت کشور ‌ بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد: از صاحب‌نظران دعوت می کنم که‌ دیدگاه‌های مثبت خود درباره ایران را بیشتر با مردم در میان بگذارند، زیرا متاسفانه ‌حدود دو سال است که  فضایی در کشور شکل گرفته که تحت تاثیر آن نخبگان ایده‌های مثبت را در این خصوص با مردم به اشتراک نمی‌گذارند.

وی ادامه داد: این درحالی است که در چنین شرایطی اشتیاق برخی رسانه‌ها در فضای مجازی به اخبار منفی سبب القای ناامیدی در جامعه می‌شود.

اهمیت جهاد تببین در افزایش مشارکت سیاسی

رهبر صنعتی منطقه می‌شویم

نگهداری درباره مشکلات اقتصادی کشور و راهکارهای برون رفت از این مشکلات نیز گفت: ‌برای اینکه به رشد اقتصادی لازم دست پیدا کنیم، باید اولویت‌هایی را در نظر بگریم، برای نمونه یکی از پنجره فرصت‌های اصلی در این خصوص رهبری زنجیره‌های صنعتی منطقه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران ‌از زیر ساخت تولید مناسبی برخوردار است و در منطقه نیز‌ گرایشی برای صنعتی شدن شکل گرفته است کشورمان از این ظرفیت می‌تواند بهره ببرد.

نگهداری یادآور شد: ایران می‌تواند در بحث زنجیره‌های صنعتی با کشورهای همسایه ‌ پروژه‌های مشترک تولید تعریف کند و به این شکل به رهبر صنعتی منطقه بدل شود.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس عنوان کرد: ایران با پرداختن به حوزه‌های  خدمات انرژی و صنعت می‌تواند به رشد اقتصادی مناسبی دست پیدا کند.
وی ادامه داد: به دلیل مشکلاتی مانند کم آبی نمی‌توان در حوزه کشاوزی سرمایه گذرای کرد. علاوه بر این در حوزه انرژی نیز به دلیل تحریم‌هایی که با آن رو به رو هستیم مشکلاتی وجود دارد.

 رییس مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شد: بنابراین اصلی‌ترین پنجره فرصت ما بخش صنعت است، زیرا زیرساخت ‌مناسبی در این حوزه داریم و نسبت به کشورهای همسایه از تنوع محصولات صنعتی مناسبی نیز برخوردار هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها