بازگشایی ۱۸۸ مسیر روستایی با همت راهداران استان قزوین
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین

بازگشایی ۱۸۸ مسیر روستایی با همت راهداران استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین

تردد ۳۱۴ میلیون خودرو از جاده‌های استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین از تردد ۳۱۴ میلیون خودرو از سطح جاده‌های استان از ابتدای سال جدید خبر داد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین از تردد ۳۱۴ میلیون خودرو از سطح جاده‌های استان از ابتدای سال جدید خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۳۵۰۳

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین:جواد حق لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین از تردد ۳۱۴ میلیون خودرو از سطح جاده‌های این استان از ابتدای سال جدید خبر داد و گفت: میزان تردد خودرو‌ها از راه‌های ارتباطی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

حق لطفی افزود: در نیمه دوم سال جدید سه مرتبه عملیات برف روبی را در سطح جاده‌های استان انجام دادیم و برای ایمنی خودرو‌های عبوری همچنین سه هزار تن ماسه و نمک هنگام بارش برف نیز مورد استفاده قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه موضوع شناسایی مراکز بار معادن همیشه مساله مهمی برای این اداره کل بود که بایستی در دستور کار قرار بگیرد، افزود: این مساله بدان جهت حایز اهمیت است که به منظور حفظ ایمنی و نگهداری از سطح راه ها، هرگونه حمل و نقل باری بایستی به صورت قانونی صورت بگیرد.

به گفته حق لطفی، در حال حاضر ۷۰ درصد بار معادن استان قزوین بدون برنامه جا به جا می‌شود و این در حالی است که این مراکز بایستی ۲۵ درصد از فروش سالانه خود را برای بهسازی مسیر‌های عبوری خود پرداخت کنند.

حق لطفی با اشاره به حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: استان قزوین با دارای بودن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، سن برخی از آن‌ها بیش از ۱۵ سال است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته باید طی ۲ سال آینده اقدامات لازم برای جایگزینی آن‌ها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: امسال ۴۱ کیلومتر از راه‌های اصلی استان با روش‌های نوین، آسفالت شدند.

حق لطفی گفت: به شناسایی ۱۵ نقطه پرتصادف و حادثه خیز استان اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی جهت مرتفع کردن ۶ نقطه از این مراکز حادثه خیز تا پایان امسال به انجام می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر، اضافه کرد: ۱۷ طرح عمرانی با ۲ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و در عین حال نیز سه مجتمع خدمات رفاهی نیز تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها