مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان :

۴۲ درصد دادخواست های کارگری در لرستان ختم به سازش شد

خرم آباد –جام جم آنلاین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: هشت هزار دادخواست کارگری و کارفرمایی امسال در استان ثبت و ۴۲ درصد این پرونده ها با صلح و سازش مختومه شده است
خرم آباد –جام جم آنلاین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: هشت هزار دادخواست کارگری و کارفرمایی امسال در استان ثبت و ۴۲ درصد این پرونده ها با صلح و سازش مختومه شده است
کد خبر: ۱۴۳۸۸۳۰

به گزارش جام جم آنلاین لرستان سید فرهاد ناصری نیا روز دوشنبه در جلسه بررسی اختلاف کارگری با بیان اینکه تاکنون هفت هزار و ۶۰۰ دادخواست منجر به صدور رای شده است، اظهار کرد: مدت زمان رسیدگی به دادخواست های واصله در هیات های تشخیص ۲۱ روز و تلاش شده است تا صدور آرا بر اساس توافق و به صورت سازشی انجام شود.
وی اظهار کرد: برای تسریع در بررسی دادخواست کارگری و کارفرمایی علاوه بر افزایش تعداد مراجع رسیدگی در سطح استان، تعداد جلسات این مراجع بیشتر شده و امسال ۲۵ هیات تشخیص و ۱۱ هیات حل اختلاف به دعاوی ثبت شده رسیدگی می کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به سامانه های ایجاد شده جهت تسهیل شرایط ثبت شکایات اشاره و تاکید کرد: کارگران و کارفرمایان برای استفاده از خدمات غیرحضوری از جمله ثبت شکایت و دادخواست‌ها باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند، سپس می‌توانند با ورود به سامانه جامع روابط کار به نشانی www. prkar.mcls. gov.ir از خدمات آن استفاده نمایند.
ناصری نیا با اشاره به رسالت مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صیانت از جامعه کار و تلاش یادآور شد: برخی اوقات اختلاف بین کارگر و کارفرما به دلیل عواملی از جمله اختلاف شخصی، عدم پرداخت به موقع و درست حقوق و مزایا و مشکلات اقتصادی به وجود می آید و منجر به طرح دادخواست از طرف کارگران می شود.
وی ادامه داد: لازم است با استفاده از ظرفیت سه جانبه گرایی و هماهنگی لازم بین آنها از بروز اختلافات جلوگیری کرد تا مشکلی برای تولید و تعطیلی آن واحد اقتصادی ایجاد نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها