طرح تفکیک از مبدأ زباله در بیرجند، آماده واگذاری به سرمایه گذار

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند گفت: طرح تفکیک از مبدا زباله در شهرداری، آماده اجرا و واگذاری به سرمایه گذار است.
کد خبر: ۱۴۳۸۷۳۸

به گزارش جام جم آنلاین،ظهوری افزود: تمامی جزئیات، شرح خدمات، قرارداد و برنامه عملیاتی طرح تفکیک از مبدا زباله در بیرجند آماده و در سامانه بارگذاری شده و منتظر مشارکت سرمایه گذار خصوصی است.

وی گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری، هم اکنون اقداماتی را به صورت غیر رسمی شروع کرده که نصب کلبه‌های تفکیک زباله در قالب مجتمع‌های مسکونی، الزام اداره‌ها به تفکیک و تحویل زباله‌های قابل بازیافت از جمله این اقدامات است.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند، صدور گواهینامه مدیریت سبز را یکی از اهرم‌های تشویقی برای اداره‌ها دانست و افزود: در این طرح برای اداره‌هایی که زباله های‌تر و خشک قابل بازیافت را تفکیک می‌کنند و تحویل این سازمان می‌دهند گواهینامه مدیریت سبز صادر می‌شود که این اقدامات، همه، زیرساخت‌هایی برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا است.


ظهوری، اختصاص ۷۹ دستگاه خودروی وانت و کامیونت به تفکیک زباله از مبدا را از دیگر اقدامات در خصوص تفکیک زباله در بیرجند برشمرد و گفت: در صورت تماس شهروندان با شهرداری و این خودروها، به سرعت برای خرید پسماند‌های خانگی اقدام می‌شود.


ظهوری گفت:علاوه بر این، ۱۱۷ مرکز و انبار بازیافتی در بیرجند ساماندهی شد که می‌تواند مرکز خرید زباله‌های بازیافتی باشد.


وی مهم‌ترین مشکل در طرح تفکیک از مبدا زباله در بیرجند را وجود زباله گرد‌ها عنوان کرد و افزود: شهرداری برای مقابله با این پدیده شوم، اقدام به گشت زنی دو سرویس خودرویی و یک گشت موتوری کرده است تا با آن‌ها مقابله کند، اما این تعداد گشت، برای همه کوچه‌ها و خیابان‌های شهر کافی نیست.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها