امسال نیز توفیقی برای بانوان حاصل شد که بتوانند با رهبر و مقتدای خود ملاقات کنند و رهنمودها و ارشادات و پشتیبانی‌های بی‌بدیل ایشان را دریافت کنند.عدالت دال مرکزی سخنان ایشان در سال گذشته و امسال بود‌، از اعمال عدالت در قعر خانه‌ها تا ممانعت از ظلم به زنان در جامعه جهانی.
کد خبر: ۱۴۳۸۰۷۹
نویسنده انسیه خزعلی | معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور
 
۱. عدالتی که در سخنان سال گذشته ایشان از خانه شروع شده بود و پیام محکم ایشان مبنی بر این‌که باید قوانینی وضع شود که هیچ مردی ‌نتواند در خانه به زن ظلم کند‌، ثمرات خود را ‌مرحله به مرحله در کمیسیون‌ها‌ی نفسگیر مجلس طی کرد و به مرحله نهایی نزدیک شد و امسال آن عزیز بر پیگیری امر تاکید فرموده و مجدد به نهایی شدن لایحه توجه دادند‌؛ به گونه‌ای که تعبیر مطالبه شخصی ایشان از مجلس، دل بانوان را آرام و تکیه‌گاه محکم ستم‌دیدگان‌ گردید.گویی زمزمه‌های آیه مبارکه قرآن و دلگرمی که خداوند به آن زن ستمدیده در سوره مجادله می‌دهد بار دیگر در محفل قدسی طنین‌انداز شده بود:  قد سمع‌ا... قول التی تجادلک فی زوج‌ها و تشتكی الى‌ا...
شنیدن صدای مظلوم و قاطعیت و برندگی کلام رهبر در دفاع از او حتی در تنهایی خانه‌اش‌، امان و امنیتی بی‌بدیل را به زنان هدیه می‌کند کسانی که در جهان کنونی از آنها به قشر آسیب‌پذیر یاد می‌شود چرا که امکان صدمه و ظلم نسبت به آنها به دلیل شرایط جسمی ‌وجود دارد‌، و این رهبر است که در دفاع آنها ایستاده‌؛ در کمال قوت‌، استحکام و اقتدار.

۲. در حیطه وسیع‌تر نیز باز این عدالت است که محور حکم و دستور است در اجتماع دیگری به پهنای کشور این عدالت را گسترده‌تر می‌‌طلبد. سال گذشته بر لزوم بهره‌گیری از توان و خرد زنان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در سطوح کلان حکمرانی سخن گفتند و امسال از قوانینی که باید هر چیز را به جای خود قرار دهد و ‌از عدالت جنسیتی ‌و ‌نه برابری جنسیتی که عین ظلم به زنان است سخن راندند.باز هم عدالت مورد تاکید قرار می‌گیرد و این‌که هرجا و در هر منصبی اگر فردی شایسته بود چه زن باشد چه مرد باید بدون نگاه به جنسیت به کارگیری شود و کشور از توان و ظرفیت او بهره‌مند شوند.

۳. نگاه فرامرزی و جهانی به زن و جنس او نیز بر محور عدالت، تکریم زن و رنج و درد از تحقیر و سوء‌استفاده از جنس زن می‌چرخید. امری که به صورت مکرر در کلام رهبری دیده می‌شود و آن بهره‌کشی‌های ناجوانمردانه از وجود و جنس زن بود که ظلم آشکار در حق او محسوب می‌شود. امری که مجدد مطالبه‌گری حقوق زنان از غرب را موجب گردید و از نگاه سودجویانه و لذت‌مدار غربیان و قوانین‌شان در مورد زن گلایه کردند رویکردی که ابزار گونه به زن می‌نگرد  و بهره‌کشی و بردگی جنسی او را رقم می‌زند. امید که این نگاه وسیع عدالت طلبانه و حق‌جو در ‌خانه و کاشانه‌، اجتماع و سیاست و در سطح جهانی‌، حق‌جویان را به خود جلب کند و حول محور عدالت از حقوق زن و جایگاه او دفاع کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها