به گزارش جام جم آنلاین، سید حیدر محمدی در مراسم افتتاح خط تولید نخستین انسولین نسل جدید در کشور، افزود: متفورمین پرمصرفترین داروی آمارنامه دارویی سال گذشته بود.
وی با عنوان این مطلب که دنیا به سمت تولید انسولینهای طولانی اثر حرکت میکند، گفت: تولید قرص انسولین در برخی کشورها در مرحله تحقیقاتی و ارزیابیهای بالینی است.
محمدی افزود: امسال در صندوق صعب العلاج اعتبار ویژهای برای تحت پوشش قرار دادن هزینه داروهای بیماران دیابتی از جمله داروهای خوراکی دیده شده است.
وی گفت: سالانه ۳۰ میلیون قلم انسولین در کشور مصرف میشود.
وقتی «جوکر» هم دیگر جواب نمیدهد
مستندسازان با ثبت جزئیات آیین حماسی بدرقه با رهبری شهید، درصدد تبدیل این سوگ ملی به سندی ماندگار از آغاز یک دوران جدید هستند