استاندار قزوین گفت: انتخابات به عنوان یکی از کارکرد‌های اصلی احزاب و حیات آن‌ها در کشور به حساب می‌آید.
استاندار قزوین گفت: انتخابات به عنوان یکی از کارکرد‌های اصلی احزاب و حیات آن‌ها در کشور به حساب می‌آید.
کد خبر: ۱۴۳۲۸۸۴

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین:محمدمهدی اعلایی،استاندار قزوین در نشست صمیمی با احزاب استان گفت: انتخابات به عنوان یکی از کارکرد‌های اصلی احزاب و حیات آن‌ها در کشور به حساب می‌آید، البته باید تلاش شود کارکرد احزاب فقط به انتخابات محدود نشود و در موضوعات مختلف ورود داشته باشند.

اعلایی افزود: احزاب از نقش آفرینان اصلی در انتخابات هستند و به همین دلیل باید برای انتخابات در ساختار‌های خود برنامه ریزی کنند، در این زمینه هیئت اجرایی به عنوان مجری و دولت به عنوان پشتیبان و هماهنگ کننده انتخابات است و همه باید در کنار یکدیگر با بهترین شکل ممکن انتخابات را برگزار کنند.

استاندار اضافه کرد: هیئت اجرایی کاملا مستقل است و هیچ مداخله‌ای در تایید و عدم احراز صلاحیت‌ها توسط دولت انجام نشده است و در برخی اوقات حتی خروجی هیئت‌های اجرایی با نظر ما اختلاف هم داشت، ولی مداخله‌ای صورت نگرفت.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در صلاحیت‌ها مرجع تام هیئت‌های اجرایی نیستند و قطعا در فرایند‌های آتی رسیدگی به صلاحیت‌ها، آن چیزی که مصالح کشور و منافع در آن است متناسب با قانون اساسی انجام خواهد شد، هرچند که عملکرد هیئت اجرایی در این دوره نسبت به دوره‌های قبل مثبت، رو به جلو و با مراعات حق کاندیدا‌ها ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات مثبت آشکاری در حوزه اداره کرد کشور در حال انجام است، افزود: تنها ۲ سال از دوره تصدی دولت سیزدهم می‌گذرد و ممکن نیست که همه موارد و مشکلات ریشه‌ای کشور در این مدت برطرف شود، البته این دولت عادت ندارد دولت قبل را زیرسوال ببرد و رویه رئیس جمهور هم این نیست، علی رغم اینکه در دوره‌های قبل چنین موضوعاتی وجود داشت و همه کاستی‌ها به گذشته حواله داده می‌شد.

اعلایی گفت: مباحث اساسی و کلیدی کشور در دستور کار قرار دارد و توفیقات بین المللی با نگاه منصفانه قابل تردید نیست، در داخل کشور به ویژه در حوزه‌های معیشتی شیب صعودی تورم گرفته شده است و امیدواریم در آینده نتایج بهتری را شاهد باشیم.

استاندار اضافه کرد: مدیران دولت سیزدهم حزبی، جناحی و باندی بکارگیری نشده اند و دولت با مدیران مردمی اداره می‌شود و پیگیر منافع، خواسته‌ها و حق و حقوق عامه مردم است.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در فضا‌های تصمیم گیری مدیریتی نگاهی به جز کارآمدی و وفاداری به آرمان، تعهد و تخصص نیست و در انتصابات رویکرد نسبتا بازی از نظر سیاسی وجود داشته است.

وی افزود: رویکرد انقلاب کادر سازی است نه باندبازی و ما در همه عرصه‌ها در مقابل کسانی که به فکر ایجاد باند و گروه برای پیگیری منافع شخصی و جریانی خود بودند ایستاده ایم و مطالبات زیاده خواهانه آن‌ها را بی نتیجه گذاشته ایم و بعد از این هم خواهیم ایستاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها