معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران:

۹۱۶ هزار تن برنج سفید در مازندران تولید شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در کشت اول برنج، کشت مجدد و پرورش رتون ۹۱۵ هزار و ۹۴۶ تن برنج سفید در استان تولید شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در کشت اول برنج، کشت مجدد و پرورش رتون ۹۱۵ هزار و ۹۴۶ تن برنج سفید در استان تولید شد.
کد خبر: ۱۴۳۲۷۵۹

به گزارش جام جم آنلاین مازندران ،احسان عباسپور  درباره وضعیت برنجکاری استان مازندران در سال زراعی جاری اظهار کرد: امسال یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۷۰۵ تن شلتوک برنج در ۲۰۹ هزار و ۹۳ هکتاراراضی شالیزاری استان تولید شد.

وی با بیان اینکه ۲۱۲ هزار و ۱۰۹ تن شلتوک ارقام پرمحصول در ۲۶ هزار و ۴۳ هکتار و یک میلیون و ۱۱ هزار و ۶۰۶ تن شالی ارقام محلی در ۱۸۳ هزار و ۵۰ هکتار مزارع شالیزاری استان برداشت شد، افزود: از ۵۴ هزار و ۲۹۴ هکتار مزارع کشت مجدد برنج استان ۱۹۴ هزار و ۱۵۴ تن و از ۳۷ هزار و ۱۴ هکتار مزارع پرورش رتون ۹۰ هزار و ۲۳۶ تن شلتوک برنج استحصال شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در کشت اول برنج، کشت مجدد و پرورش رتون ۹۱۵ هزار و ۹۴۶ تن برنج سفید در استان تولید شد، تصریح کرد: مازاد کل تولید برنج استان ۷۹۸ هزار و ۸۸۶ تن است.

این مسؤول به بیمه زراعت برنج در ۱۳ هزار و ۸۹۲ هکتار، مصرف ۱۰ هزار و ۴۵۵ تن بذر گواهی شده و خود مصرفی در مزارع شالیزاری استان و ۲۷۶ نمونه آزمون خاک اشاره و اضافه کرد: ۴۵ هزار و ۲۲۰ تن کود ازته، ۳۵ هزار و ۱۷۳ تن کود فسفاته و ۳۳ هزار و ۸۲۸ تن کود پتاسه در شالیزار‌های استان مصرف شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فعالیت ۱۷۸ واحد بانک نشاء برنج در استان، تصریح کرد: با علف‌های هرز در ۱۹۷ هزار و ۸۵۲ هکتار، کرم ساقه خوار برنج در ۱۱۱ هزار و ۶۸۶ هکتار و بلاست در ۱۵۵ هزار و ۴۴۶ هکتار اراضی شالیزاری استان مبارزه شد.

وی به نشاکاری مکانیزه ۱۴۱ هزار و ۳۵۳ هکتاری و برداشت مکانیزه ۲۰۶ هزار و ۷۸۸ هکتار اراضی شالیزار استان اشاره و درباره فعالیت ماشین آلات و ادوات کشاورزی در برنجکاری مازندران، گفت: امسال ۱۳ هزار و ۲۴۱ دستگاه تراکتور، ۷۲ هزار و ۲۴۹ دستگاه تیلر، ۳ هزار و ۹۴۷ دستگاه نشاکار، ۸۸۳ دستگاه دروگر، ۳۴۶ دستگاه خرمنکوب پشت تراکتوری، ۲۷۸ دستگاه وجین کن و ۵ هزار و ۱۶۹ دستگاه کمباین در شالیزار‌های استان مشغول به فعالیت بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها