هشت شهر ساحلی مولد با هدف اشتغال زایی در سواحل استان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۴۳۲۶۹۵

 به گزارش جام جم آنلاین ،استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با تعدادی از مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: کشتی‌های ۱۲۰ هزار تنی در بندر چابهار در حال پهلوگیری هستند و  هشت  شهر ساحلی جدید طراحی شده که به عنوان شهر‌های مولد به منظور اشتغال زایی ایجاد خواهد شد.

 محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این استان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه مرز‌های دریایی دارد و بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور؛ نقش مهمی در تبادلات تجاری ایفا می‌کند.
وی افزود: در حال حاضر نیز کشتی‌های ۱۲۰ هزار تنی در بندر چابهار در حال پهلوگیری هستند و هشت  شهر ساحلی جدید طراحی شده که به عنوان شهر مولد بر اساس ایجاد اشتغال شکل خواهد گرفت.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در کرانه و پس کرانه دریای عمان طرح‌های مختلفی در حال اجرا است و دولت سیزدهم نیز عزم خود را بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در سواحل جزم کرده است.
وی ادامه داد: در حوزه تجارت دریایی نیز شاهد ظرفیت‌های فراوانی هستیم که اگر بتوانیم از طریق این آب‌های آزاد با کشور‌های دیگری مراوده کنیم قطعا شاهد توسعه و شکوفایی منطقه خواهیم بود.
کرمی اذعان کرد: باید بتوانیم علاوه بر بندر چابهار بنادر بریس و زرآباد را نیز فعال کنیم همچنین صنایع تولیدی را به استان بیاوریم تا تولیدات استان را به سایر کشور‌ها صادر کنیم.
وی تصریح کرد: باید شرکت‌های دانش بنیان پای کار بیایند و باید از بخش خصوصی حمایت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها