خرم آباد-جام جم آنلاین رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۲۱۰ نفر در اجرای طرح‌های پایلوت مشارکت دارند و در این راستا شهرستان دلفان با ۵۰۰ مالک در صدر بوده و به عنوان پیشرو در سطح کشور است
خرم آباد-جام جم آنلاین رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۲۱۰ نفر در اجرای طرح‌های پایلوت مشارکت دارند و در این راستا شهرستان دلفان با ۵۰۰ مالک در صدر بوده و به عنوان پیشرو در سطح کشور است
کد خبر: ۱۴۳۲۰۸۶

به گزارش جام جم آنلاین لرستان سید عماد شاهرخی امروز، در جلسه هم اندیشی کارگروه یکپارچگی اراضی لرستان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی هویت بخشی به کشاورزان است، که این امر با صدور اسناد کشاورزی تحقق پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و لزوم تسریع در امر تحقق برنامه ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی در زمینه رفع تداخلات و صدور اسناد کشاورزی لازم و ضروری است.   
شاهرخی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم طرح رفع تداخل، پایان بخشیدن به دغدغه‌های کشاورزان و سهولت بخشیدن به صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و بهبود تولیدات کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد رفع تداخل در دولت سیزدهم صورت گرفته و برنامه‌ریزی وزارت جهاد بر این مبنا است که تا پایان سال رفع تداخلات اراضی به اتمام برسد.
وی افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد سرعت بخشیدن به انجام وظایف محوله در جهت اتمام امورات رفع تداخل اراضی زراعی و ملی است که هدف اصلی رسیدن به تعیین حقوق متقابل دولت و مردم و تثبیت مالکیت اشخاص بر مستثنیات و تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و کاهش پرونده‌های قضایی در حوزه زمین‌های زراعی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: در برنامه پیش بینی شده که سالانه سه میلیارد مترمکعب صرفه جویی آب داشته باشیم و در عین حال بتوانیم با توجه به افزایش جمعیت با بهره‌وری سالانه ۲۰ میلیون تن تولیدات را افزایش دهیم.
شاهرخی تصریح کرد: یکی از مولفه‌های مهمی که ما را در بهره‌وری می‌تواند کمک کند بحث یکپارچه سازی اراضی است که خوشبختانه در لرستان ۲۳ پایلوت را تعیین کرده‌ایم که شهرستان ازنا با چهار طرح در رأس قرار دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تعداد مالکین طرح‌های پایلوت یکپارچه‌سازی اراضی در استان گفت: ۱۲۱۰ نفر در اجرای طرح‌های پایلوت مشارکت دارند، در این راستا شهرستان دلفان با ۵۰۰ مالک در صدر بوده و بعنوان پیشرو در سطح کشور است.   
وی اظهار کرد: مساحت طرح. های پایلوت یکپارچه سازی شده ۳۹۶۰ هکتار است که شهرستان دلفان با ۱۱۱۳ هکتار در رأس و شهرستان بروجرد با ۵۵ هکتار در انتها قرار دارد.
شاهرخی ادامه داد: بدنبال افزایش پایلوت‌ها هستیم و اینکه آن‌ها را بعنوان مزارع الگویی در افزایش بهره‌وری به تولید کنندگان معرفی کنیم تا شاهد جهش تولیدی در سطح مزارع استان باشیم.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها