در راز و جرگلان

دومین دوره مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه آغاز شد

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ دومین دوره مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه امروز ۲۸ آبان در پیست سوارکاری باغلق از بخش مرکزی شهرستان رازوجرگلان خراسان شمالی آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۳۱۵۳۶
نویسنده اسدالله ابراهیمی

رییس هیات سوارکاری رازوجرگلان صبح امروز ۲۸ آبان  اظهار کرد: این مسابقات در ۱۲ کورس به مسافت هزار متر با شرکت ۱۰۰ سر اسب در حال برگزاری است.

جواد قربانی افزود: نخستین دوره مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه نیز ۲۶ آبان ماه سالجاری با شرکت ۱۲۰ سر اسب برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج اسب های اصیل ترکمن و دلگرمی صاحبان صنعت اسب این منطقه دانست.

قربانی یادآور شد: این مسابقات با همکاری فرمانداری رازو جرگلان، اداره ورزش و ورزش و امور جوانان، اداره صنعت، معدن و تجارت، اداره جهاد کشاورزی و هیات سوارکاری شهرستان برگزار می شود.

رییس هیات سوارکاری رازوجرگلان خاطرنشان کرد: برگزار کنندگان دومین دوره مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه رازو جرگلان در پایان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جایزه به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت می کنند.

شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۵۰ کیلومتری شمال بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع است و افزون بر ۵۰ واحد خصوصی تولید و پرورش اسب در این شهرستان فعالیت دارند.

این شهرستان مرزی خاستگاه اصیل ترین اسب ترکمن شناخته شده و شمار اسب‌های اصیل ترکمن در آن به ۷۰۰ سر می‌رسد./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها