وزیر آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش استان البرز مطرح کرد؛

ساخت ۱۰۰ مدرسه در کمتر از ۲ سال یک تحول و دستاورد بزرگ برای البرز محسوب می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای سرمایش و گرمایش استان البرز تخصیص یافته و ۷ میلیارد تومان نیز برای تجهیز هنرستان های این استان اختصاص داده شده که امروز نیز ۹ میلیارد تومان به این امر مهم اضافه شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای سرمایش و گرمایش استان البرز تخصیص یافته و ۷ میلیارد تومان نیز برای تجهیز هنرستان های این استان اختصاص داده شده که امروز نیز ۹ میلیارد تومان به این امر مهم اضافه شد.
کد خبر: ۱۴۳۱۴۵۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز،رضا مراد صحرایی در شورای آموزش و پرورش استان البرز که روز شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه اگرچه استان البرز کاستی هایی در زیرساخت ها و سرانه ها دارد ولی روند پیشرفت آن بسیار خوب است و انتظار می‌رود که بزودی در زمره بهترین استان های کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ساخت ۱۰۰ مدرسه ظرف کمتر از ۲ سال در این استان یک تحول بزرگ است که جای قدردانی دارد، ادامه داد: آموزش و پرورش بدو و صدر بسیاری از امور و چتر تمامی دستگاه ها است بنابراین باید به واقع نگاه ویژه ای به این حوزه صورت گیرد.  صحرایی گفت: رشد جمعیت و مهاجرت به یک باره بار بزرگی بر دوش این استان نهاده که سرانه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه کوچکترین غفلت از آموزش و پرورش بالاترین خسران را به بار می آورد، افزود: نیاز است در راستای تعلیم و تربیت، برنامه ریزی دقیقی در کشور صورت گیرد و به مرحله اجرا برسد. وزیر آموزش و پرورش گفت: برای ساخت ۵۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان البرز همراهی لازم را خواهیم داشت.

وی افزود: به طور قطع این استان در نوسازی مدارس به اعتباری ویژه نیاز دارد از این رو درصدد هستیم توجه بیشتری را به این استان سوق دهیم. صحرایی گفت: اکنون نقش و جایگاه هنرستان ها بیش از هر زمان دیگری مهم جلوه می کند چراکه دستیابی به اشتغال منوط به داشتن مهارت است. وی افزود: طرح کاد را به نوعی احیا کرده ایم و بزودی طرح ملی مهارت رونمایی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی طرحی، هدفگذاری کردیم که ۴۵ درصد دبیرستان های استان به هنرستان تبدیل شود و مجلس شورای اسلامی نیز این طرح را با ۵۰ درصد مدارس مصوب کرد. وی افزود: بر این باور هستیم که باید تحصیل در خدمت حرفه آموزی با هدف دستیابی به اشتغال باشد تا آینده شغلی دانش آموزان را تامین کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها