با اجرای دوره های آموزشی در مناطق شهری و روستایی چهار رشته صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد احیا شد.
کد خبر: ۱۴۳۱۰۴۳
 به گزارش جام جم آنلاین ،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: چهار رشته صنایع دستی شامل نمدبافی، چیت بافی،گبه بافی و جاجیم بافی طی چهار سال اخیر در استان احیا شده است.
سعید طالبی پور افزود: این رشته های صنایع دستی که پیش از این رو به فراموشی بود با اجرای دوره های آموزشی در مناطق شهری و روستایی،معرفی در نمایشگاه های ملی و منطقه ای و برپایی کارگاه در کهگیلویه و بویراحمد احیا شده است.
وی عنوان کرد: با هدف حفظ و احیای مشاغل سنتی، ترویج استفاده از وسایل و کالاهای ساخت تولیدکنندگان داخلی احیای رشته های صنایع دستی در حال فراموشی در دستور کار است.
وی بیان کرد: برای حمایت از رونق تولید این رشته های صنایع دستی دولت همچنین تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت می کند که تاکنون ۱۵ کارگاه در این رشته های راه اندازی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای راه اندازی این کارگاه های صنایع دستی ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.
وی افزود: راه اندازی هر کارگاه صنایع دستی سه تا پنج فرصت شغلی ایجاد می کند.
سالانه ۲۱۸ هزار متر مربع انواع صنایع دست بافت در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که هنرمندان شهرستان‌های دنا و گچساران بیشترین سهم را در تولید دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها