آغاز بسیج ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا، برای افراد بالای ۱۸ سال

معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان از آغاز بسیج ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا، به مدت ۲ ماه برای افراد بالای ۱۸ سال خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۰۶۰۰

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر فاطمه ترکمان اسدی در سومین جلسه هماهنگی برگزاری پویش ملی غربالگری  دیابت و فشارخون در استان افزود: بسیج ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا برای در افراد بالای ۱۸ سال با هدف افزایش نسبت شناسایی، مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون، افزایش آگاهی جامعه در خصوص عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل این بیماری‌ها برای تمامی افراد ۱۸ سال و بالاتر و بانوان باردار در همه گروه های سنی همزمان با سراسر کشور در استان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای برگزاری هر چه بهتر این طرح هستیم افزود: این طرح در سطح پایگاه‌های سلامت، خانه های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، بیمارستان‌ها،مراکز تجمعی و ادارات به صورت فعال اجرا خواهد شد.

در این جلسه هماهنگی های لازم در خصوص صدور ابلاغ اعضا کمیته های هماهنگی این طرح،فراخوان و اطلاع رسانی در خصوص آموزش ها،تجهیزات مورد نیاز و‌چک لیست ها انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها