مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تولید ۱۲ میلیون و ۱۹۰ هزار متر مربع کاشی و سرامیک از ابتدای سال در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۰۵۹۴

 به گزارش جام جم آنلاین ،احمد آریافر با بیان اینکه تولید کاشی و سرامیک در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است گفت: خراسان جنوبی با تولید سالانه ۲۴ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک رتبه دوم در کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه از آغاز امسال تا پایان مهرماه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع از کاشی و سرامیک‌های تولید شده در خراسان جنوبی به خارج از کشور صادر شده افزود: ارزش این صادرات ۱۵ میلیون دلار بوده که معادل ۱۶درصد مجموع صادرات استان به افغانستان است.


مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به کیفیت مطلوب محصول تولیدی استان و همسایگی با کشور افغانستان که باعث شده تولیدکنندگان کاشی و سرامیک استان بازار خوبی در داخل و خارج از کشور داشته باشند گفت: سهم عمده‌ای از صادرات استان مربوط به صنعت کاشی و سرامیک است که اغلب آن به کشور‌های افغانستان، عراق، پاکستان، تاجیکستان و قزاقستان صادر شده است.


آریافر افزود: با توجه به وجود مواد اولیه تولید کاشی و سرامیک به خصوص ذخایر ارزشمند مواد معدنی کائولن، فلدسفات و دولومیت، ظرفیت مناسبی برای استقرار واحد‌های تولید کاشی و سرامیک در خراسان جنوبی ایجاد شده است.
وی گفت: در خراسان جنوبی سه شرکت به نام نیلوفر، فرزاد و آیدا سرام در زمینه تولید کاشی و سرامیک فعالیت می‌کنند که حدود ۱۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در این مجموعه‌ها مشغول به فعالیت هستند.


مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه همه واحد‌های تولید کاشی و سرامیک در مرکز استان مستقر هستند افزود: شرکت تولید کاشی و سرامیک زیگورات نیز با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی در منطقه ویژه اقتصادی در حال احداث است که در صورت تامین نقدینگی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و زمینه اشتغال ۴۵۰ نفر را بطور مستقیم فراهم خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها