مدیرکل گمرکات قم گفت: رصد آمار مرتبط با تجارت استان از ابتدای سال تا پایان مهرماه نشان می‌دهد، عمده کالاهای وارد شده به قم که شامل ۳۰ نوع کالا می‌شود برای تولید محصول نهایی در واحدهای صنعتی استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۴۳۰۲۵۵

 به گزارش جام جم آنلاین ،اسفندیار دریکوندی گفت: بر اساس آمار گمرکات استان، امسال تا آبان‌ماه، ۴۹ هزار و ۱۴۰ تُن کالا در قالب تعداد یک‌هزار و ۹۱۱ اظهارنامه به ارزش ۲۷۵ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۶۲ دلار وارد قم شد که بر اساس نوع کالاها باید گفت اکثر آن‌ها در واحدهای صنعتی استان برای تولید محصول نهایی و تامین نیاز داخلی به آن محصول، مورد استفاده قرار گرفته‌است.

وی افزود: برای نمونه برخی از تجهیزات مورد استفاده در تولید ماشین لباسشویی و ظرفشویی و همچنین سایر لوازم خانگی مورد نیاز مردم،‌ از مهمترین کالاهای وارداتی به قم است که این موضوع نشان می‌دهد، بیشتر واردات انجام شده به استان در راستای تامین قطعات مورد نیاز صنعتگران و توسعه فرآیند تولید محصولات نهایی در داخل کشور است.

وی ادامه داد: با توسعه فعالیت‌های صنعتی در استان قم طی سال‌های گذشته به خصوص در بخش تولید لوازم خانگی، تامین برخی از کالاهای مورد نیاز این صنایع که مشابه داخلی ندارد و یا تولید آن در داخل از نظر اقتصادی به صرفه نیست از طریق واردات انجام می‌شود و گمرکات قم در این زمینه همکاری خوبی با فعالان اقتصادی استان دارد.

گفتنی‌است تولید لوازم خانگی در قم مزیت اقتصادی دارد و مسئولان استان از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه حمایت می‌کنند؛ شهرک‌های صنعتی قم به خصوص شهرک صنعتی محمودآباد و شکوهیه برای استقرار صنایع تولیدکننده لوازم خانگی از زیرساخت‌های مطلوبی برخوردار است و هم‌اکنون نیز صنعتگران متعددی در قالب شرکت‌های بزرگ و صاحب نام در قم مشغول تولید انواع لوازم خانگی با کیفیت بالا و رعایت استانداردهای جهانی هستند.

از جمله مزایای اقتصادی سرمایه‌گذاری در بخش تولید لوازم خانگی در قم،‌ دسترسی آسان و کم هزینه به مهمترین بازارهای مصرف کشور و همچنین نیروی انسانی ماهر و متخصص است که هر کدام از این موارد نقش موثری در موفقیت اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری ایفا می‌کند.

علاوه بر این،‌ صنعت قم از گذشته در زمینه قطعه‌سازی دارای ظرفیت‌های بالایی در میان سایر استان‌های کشور بوده که این مساله برای تامین زنجیره قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

نگاه حمایتی مسئولان استان نسبت به این بخش مهم صنعت از دیگر نکاتی است که سرمایه‌گذاری درحوزه تولید لوازم خانگی را در شهرک‌های صنعتی استان برای فعالان بخش خصوصی جذاب می‌کند.

در بخش صنعت استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها