در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

افزایش نارضایتی‌ها در رژیم صهیونیستی

یک کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به اینکه این روز‌ها در رژیم صهیونیستی اعتراضاتی با محور شکست در هفتم اکتبر و مساله اسرا شکل گرفته است، گفت: نارضایتی‌ها در رژیم صهیونیستی در حال افزایش است و احتمال می‌رود بعد از جنگ این رژیم به سمت انتخابات زود هنگام حرکت کند.
یک کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به اینکه این روز‌ها در رژیم صهیونیستی اعتراضاتی با محور شکست در هفتم اکتبر و مساله اسرا شکل گرفته است، گفت: نارضایتی‌ها در رژیم صهیونیستی در حال افزایش است و احتمال می‌رود بعد از جنگ این رژیم به سمت انتخابات زود هنگام حرکت کند.
کد خبر: ۱۴۲۹۹۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، منصور براتی درباره افزایش فشارهای بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی افزود: 33 روز از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد و در این مدت شاهد افزایش فشارها در فضای بین المللی هستیم تا آتش بس و وقفه‌ای در جنگ اتفاق بیفتد.

وی درباره اینکه چرا تلاش‌ها برای رسیدن به آتش بس هنوز راه به جایی نبرده است؟ نیز توضیح داد: دیروز برای چندمین بار شاهد بودیم که شورای امنیت سازمان ملل در حال کار روی پیش نویس قطعنامه‌ای بود که  10 عضو شورا با آن موافق بودند. اما در نهایت‌ انگلیس آن را وتو کرد‌.

براتی درباره علت مخالفت انگلیس با این پیش‌نویس نیز عنوان کرد: ‌چون کلمه آتش‌بس در این پیش نویس استفاده شده بود، انگلیس با آن مخالفت کرد. در واقع آنها مایل هستند که به جای واژه آتش بس از  وقفه بشر دوستانه ‌در پیش‌نویس استفاده شود، چون معنای حقوقی متفاوتی دارد.

این کارشناس مسائل فلسطین ادامه داد: وقتی صحبت از آتش‌بس شود، مرحله بعدی آن مذاکره برای ترک مخاصمه است و دو طرف شرایط‌‌شان را برای ترک جنگ مطرح می‌کنند.

وی افزود: اما وقتی از وقفه بشردوستانه در پیش‌نویس استفاده شود مرحله بعد از آن دوباره جنگ است.

براتی یادآور شد:‌ چون اسرائیل نمی‌خواهد با حماس مذاکره کند و متحدان غربی رژیم صهیونیستی نیز معتقدند حماس هنوز تنبیه نشده است با آتش بس موافق نیستند.

این کارشناس مسائل فلسطین عنوان کرد: البته  ممکن است در هفته آینده پیش نویسی با موضوع وقفه بشر دوستانه در جنگ از سوی شورای امنیت سازمان ملل  به تصویب برسد.

براتی درباره اینکه چه زمانی آتش بس اتفاق خواهد افتاد؟ نیز توضیح داد:‌ انتظار می‌رود حدود 20 تا 30 روز دیگر ‌اهمیت آتش بس در فضای بین‌المللی ‌برجسته‌تر شود و کشورهای غربی به سمت آتش بس حرکت کنند.

‌وی درباره افزایش نارضایتی‌ها در اسرائیل نیز عنوان کرد:‌ با گذشته 33 روز از جنگ فضای داخلی اسرائیل نیز دوباره به جوش و خروش در می‌آید، زیرا تا دوازهم اکتبر اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو موقتا از دستور کار خارج شده بود. اما این روزها دوباره جامعه نارضایتی خود را از نتانیاهو بیان می‌کند.

این کارشناس مسائل فلسطین بیان کرد: این روزها اعتراضات با موضوع شکست هفتم اکتبر در حال شکل گیری است و خواستار استعفای نتانیاهو هستند.

براتی ادامه داد: علاوه بر این اعتراضاتی نیز با محور اسرای اسرائیلی شکل گرفته چون جامعه و خانواده اسرا از کابینه نتانیاهو راضی نیستند و می‌گویند به اندازاه کافی برای نجات اسرا تلاش نمی‌شود.

وی بیان کرد: به این ترتیب نارضایتی‌ها در اسرائیل در حال افزایش است و انتظار می‌رود بعد از جنگ تحول بزرگی را در اسرائیل شاهد باشیم، زیرا احتمال اینکه بخش‌هایی از کابینه استعفا بدهد و اسرائیل به سمت انتخابات زود هنگام حرکت کند، وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها