معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:

۸۴۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد باسواد شدند

سال گذشته، میزان سهمیه ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی کشور به استان برای پوشش افراد بی سواد و کم سواد پنج هزار و ۳۰۰ نفر بود این درحالیست که تعداد افرادی که در سه سطح سوادآموزی، تحکیم و انتقال در استان باسواد شدند هشت هزار و ۴۰۰ نفر است.
کد خبر: ۱۴۲۹۴۸۷

 به گزارش جام جم آنلاین ،به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، سید حمزه باقری نژاد در این رابطه اظهار کرد: نرخ باسواد کردن افراد بی سواد و کم سواد در سال گذشته در استان ۱۵۲ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: اجرای طرح شناسایی کوچه به کوچه، محله به محله و روستا به روستا، تاسیس سه مرکز مشارکتی یادگیری، راه اندازی باشگاه خیرین سوادآموزی در نقاط مختلف استان ،تلاش ،تعامل و هم فکری حوزه نهضت سوادآموزی استان از مهمترین دلایل این رشد بوده است.

باقری نژاد اضافه کرد: پایان آبان ماه جاری ، آخرین مهلت برای شناسایی و جذب افراد کم سواد و بی سواد در استان برای سال جاری است و آموزش دهندگان فرصت دارند تا تاریخ مقرر نسبت به شناسایی و جذب جامعه هدف سوادآموزی درنقاط مختلف استان اقدام کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، سهمیه ابلاغی امسال استان برای پوشش افراد بی سواد و کم سواد تحت فعالیت های آموزشی و سوادآموزی ،توسط سازمان نهضت سوادآموزی کشور را هشت هزار نفر ذکر کرد.

باقری نژاد ابراز کرد: تاکنون حدود سه هزار نفر از این تعداد با تلاش شبانه روزی مجموعه معاونت سوادآموزی و آموزش دهندگان شناسایی ، جذب و فرایند آموزش دهی به آنها شروع شده است.

وی تاکید کرد: در نهضت سوادآموزی در کنار آموزش پایه و مقدماتی طرح های مکمل نظیر طرح خواندن با خانواده برای تثبیت و تحکیم سواد عاطفی بین اعضای خانواده،طرح نماز کلید بهشت به منظور صحیح خوانی نماز و ترویج آن در بین اعضا و طرح توسعه سواد زنان روستایی و عشایر برای افراد بی سواد و کم سواد ارائه می شود.

وی گفت: طرح آموزش مقدماتی رایانه و نیز طرح توسعه و تعمیق سواد مهارتی به سوادآموزان با هدف ایجاد اشتغالزایی و خودکفایی آنان از دیگر طرح های اجرا شده نهضت سوادآموزی در کنار آموزش به جامعه هدف خود است.

مردمی بودن از شاخصهای مهم نهضت سوادآموزی است که با تدبیر امام راحل از بدو تاسیس تاکنون خدمات ارزشمندی ارائه داده است.

مطابق سرشماری ۱۳۹۵ میانگین باسوادی کشور از ۶ سالگی به بالا، ۹۰/۳ بود و این میانگین در استان ۸۷/۸ درصد بود.

طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی جمعیت استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله، به ۹۲/۸ درصد رسید و مطابق با برآورد سال ۱۴۰۰ به بالای ۹۵ درصد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها