مایکل کین در سن ۹۰ سالگی از بازیگری خداحافظی کرد

ببینید | آقای سرنوشت 

درباره متیو پری که ده سال مخاطبان سریالش را خنداند! 

ببینید | بر اساس یک داستان واقعی!

بازیگران زیادی نیستند که نام اصلی‌شان زیر سیطره یکی از نقش‌های آن‌ها در فیلم‌ها و سریال‌ها گم شود. شاید برای جامعه ایرانی در دهه شصت نام رامبو یا راکی مشهورتر از نام بازیگرش سیلوستر استالونه باشد یا می‌توان شخصیتی وی. جی را به جای نام آمیتاب باچان به کار ببریم، اما این موضوع در دنیا کنونی و عصر سیطره رسانه‌ها کمتر اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۱۴۲۸۱۵۶
تعداد بازدید : 39

اما این موضوع هنوز هم درباره متیو پری که جسدش دیروز در آپارتمان شخصی‌اش پیدا شد صدق می‌کند. شخصیت نمایشی او در سریال دوستان چنان بود که کمتر کسی ـ حتی رسانه‌ها ـ در توضیح کیستی او بنویسند «ریموند چندلر درگذشت» بازیگری که زندگی پرفراز و نشیبی داشت. از فرزند طلاق بودن بگیرید تا مبارزه چند ساله‌اش با اعتیاد که همین سال گذشته در کتاب خودنوشت او اعترافات بسیار در آن کرد. بازیگری که در کارنامه خلوت کاری‌اش یک سریال دارد که همان سریال به عنوان پربیینده‌ترین سریال تاریخ امریکاست. 

سه هفته هنوز تا تست بازیگری برای «فرندز» مانده است. متیو پری در آپارتمان طبقه دهم خانه‌اش نشسته، زانو زده و می‌گوید: «خدایا، می‌تونی هر کاری خواستی با من بکنی. فقط خواهش می‌کنم من رو معروف کن.» بعد در ادامه، سه هفته بعد، نقش «چندلر» در سریال «فرندز» را به او می‌دهند. خودش می‌نویسد: «طبیعتاً خدا به قول و قرارش عمل کرد، اما قادر مطلق، از آنجا که قادر مطلق است، نیمه اول دعایم را فراموش نکرده بود. حالا که این همه سال گذشته، مطمئنم معروف شدم که مبادا تمام عمرم را در تلاش برای معروف شدن حرام کنم. باید معروف شوی تا بفهمی شهرت راه حل مشکلاتت نیست و آدم‌هایی که معروف نیستند، هرگز زیر بار این حرف نمی‌روند. من توی کم‌مخاطب‌ترین و پربیینده‌ترین سریال تاریخ بازی کردم و هیچ‌کدوم اون کاری رو که فکر می‌کردم با زندگیم نکرد… (چون الان) پول دارم، شهرت دارم و برای اثبات هر دو، تجربه‌هایی نزدیک به مرگ!» 

متیو پری در ۱۴ سالگی ستاره تنیس کانادا بود و در ۲۴ سالگی برای بازی در سریال فرندز انتخاب شد.
او ۶ هزار جلسه ترک اعتیاد، ۶۵ بار سم‌زدایی و بازپروری و ۷ میلیون دلار برای رهایی از اعتیاد خرج کرد.
پری فعالیت بازیگری خود را در اواخر دهه ۱۹۷۰ با حضور در برنامه‌های تلویزیونی و تبلیغات مختلف آغاز کرد.
در سال ۲۰۱۵، پری نمایشنامه «پایان حسرت» را نوشت و در آن بازی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها