استاندار البرز در شورای اداری استان گفت: ایجاد اشتغال و توسعه مهارت آموزی و ایجاد دوره های فنی و حرفه ای در مجموعه های مختلف استان اولویت ویژه مسئولان باشد
استاندار البرز در شورای اداری استان گفت: ایجاد اشتغال و توسعه مهارت آموزی و ایجاد دوره های فنی و حرفه ای در مجموعه های مختلف استان اولویت ویژه مسئولان باشد
کد خبر: ۱۴۲۶۶۹۲
به گزارش جام جم آنلاین البرز،عبداللهی گفت: کسب مهارت برای جوانان استان زمینه ساز مهمی در ایجاد اشتغال برای آنان است و با آموزش مهارت در آینده دغدغه  ای برای اشتغال نخواهند داشت و این وظیفه مسئولان و مجموعه های دولتی و خصوصی است که این فرصت را برای آموزش مهارت برای این افراد اختصاص دهند
استاندار البرز با اشاره به رتبه برتر استان در تعداد داوطلبان ثبت نامی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از فراهم کردن مقدمات لازم برای برگزاری با شکوه انتخابات در استان خبر داد و افزود: رویکرد مسئولان در انتخابات بر اساس چهار رویکرد اساسی رقابت، سلامت، مشارکت و  امنیت است و در این راستا مسئولان تمام تلاش خود را بکار خواهند بست.
وی گفت: ثبت نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز آغاز شده و تا سوم آبان ماه ادامه خواهد داشت و هماهنگی های فراوانی  برای برگزاری پرشورتر انتخابات فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه استان البرز رتبه چهارم کشوری را در بخش هوشمند سازی و توسعه شرکت های دانش بنیان دارد ، افزود: استان البرز به وجود شرکت های دانش بنیان برتر جهانی بعد از استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی استان برتر کشور است که با مجموعه اقدامات صورت گرفته با افتتاح طرح های دانش بنیان جدید به رتبه سوم کشور دست پیدا خواهیم کرد.
عبداللهی افزود: وجود فرودگاه پیام یکی از ظرفیتهای بی بدیل در استان البرز است که تا کنون نتوانسته ایم از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم و هم اکنون تنها ۳۵۰ میلیون دلار صادرات از آن استان البرز است که باید این میزان به یک میلیارد دلار افزایش یابد.
استاندار البرز با اشاره به اینکه ترغیب خیرین برای اجرای طرح های عمرانی و رفاهی در استان مورد توجه جدی مسئولان است ، گفت: حمایت از خیرین در بخش های مختلف وظیفه اصلی مسئولان است و شهرداری های استان موظفند برای اجرای طرح های ورزشی و بهداشتی و درمانی و آموزشی پروانه رایگان و بدون اخذ وجه صادر کنند. 
مدیر کل فنی و حرفه ای استان البرز در این جلسه با اشاره به کسب رتبه های برتر کشوری در آموزش مهارت به گروه های هدف افزود: در راستای توسعه مهارت آموزی به گروه های هدف در مجموعه زندان های استان بیش از ۸ هزار زندانی یک مهارت فنی و حرفه را فراگرفته اند که این موضوع باعث کسب رتبه برتر کشوری در این بخش شده است. 
غفاری گفت: براساس هماهنگی های صورت گرفته مهارت آموزان سازمان فنی و حرفه ای با حضور در پادگان ها و مجموعه های آموزش نظامی مستقر در استان نزدیک به ۵ هزار سرباز یک مهارت ویژه را آموزش دیده و گواهی مهارت آن را پس از آزمون دریافت کرده اند کهخ در این بخش هم استان البرز رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.
  مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هم در این جلسه با اشاره به اجرای طرح توسعه ای فیبر نوری و اینترنت پرسرعت در استان افزود: براساس دستور ویژه دولت برای بهره مندی بیش از ۲۰ میلیون خانوار  به اینترنت پرسرعت فیبر نوری ، استان البرز یا اجرای این طرح در ۴ شهرستان چهارباغ، فردیس، کرج و ساوجبلاغ رتبه نخست توسعه ای کشور را از آن خود کرده است.
یوسف زاده با اشاره به اینکه این طرح ابتدا در مناطق کمتر برخوردار استان صورت می گیرد ،افزود: اجرای این طرح در شهرستان چهارباغ به پایان رسیده است و در شهرستان ساوجبلاغ ، فردیس و کرج با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۳۰ درصد در دست اجراست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها