خبرگزاری رسمی سوریه خبر داد نیرو‌های آمریکایی طی چند مرحله ۹۵ تانکر حامل سوخت غارت شده از میادین نفتی این کشور را به عراق قاچاق کردند.
کد خبر: ۱۴۲۴۶۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه محموله جدیدی از نفت سرقتی را به عراق قاچاق کردند.

یک منبع محلی در منطقه «الیعربیه» (شمال شرق سوریه) شامگاه دوشنبه به خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) اطلاع داد یک کاوران آمریکایی متشکل از ۷۰ تانکر حامل سوخت طی چند مرحله، روز گذشته، از طریق گذرگاه غیرقانونی «المحمودیه» خارج شدند و به سمت عراق حرکت کردند.

منبع یادشده در ادامه اضافه کرد که یک کاروان دیگر همزمان از گذرگاه غیرقانونی «الولید» از مرز‌های سوریه خارج شد که شامل ۶۵ خودرو بود که از این تعداد ۲۵ دستگاه، تانکر‌های حامل سوخت سرقتی از سوریه بود.

نیرو‌های آمریکا به‌صورت متناوب نفت استراج‌شده از خاک سوریه را سرقت و به پایگاه‌های خود در شمال و غرب عراق قاچاق می‌کنند. وزارت امور خارجه سوریه ماه گذشته با انتشار آمار و ارقامی، از حجم غارت نفت این کشور و خساراتی که آمریکا به این بخش از منابع آن وارد کرده، پرده برداشته بود.

دمشق در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، خبر داد میزان آسیبی که از بازه زمانی ۲۰۱۱ تا نیمه نخست سال ۲۰۲۳ به حوزه نفتی این کشور توسط آمریکا و مزدورانش وارد شده، بالغ بر ۱۱۵ میلیارد دلار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها