معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان:

اهتمام جدی شهرداری اهواز در خدمت رسانی نوین به مردم

استاندار خوزستان در پیامی سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه را تبریک و تهنیت گفت.
کد خبر: ۱۴۲۴۰۵۵

جام جم آنلاین - خوزستان، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در پیامی سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه را تبریک و تهنیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

“حصر آبادان باید شکسته شود”

امام خمینی(ره)

پنجم مهرماه ۱۳۶۰ یادآور پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر شکست حصر آبادان نقطه عطفی در تاریخ ۸ سال دفاع مقدس به شمار می آید. در این روز؛ عملیات پیروزمندانه ثامن الائمه(ع) در مقابل ارتش متجاوز عراق با موفقیت کامل صورت گرفت و شهر آبادان پس از یک سال از محاصره دشمن بعثی خارج شد.

در عملیات ثامن الائمه (ع) نیروهای بومی و مردمی در کنار نیروهای مسلح ،با وجود نبود امکانات و تجهیزات کافی نظامی ، مقاومت جانانه ای از خود نشان دادند که منجر به شکست حصر آبادان و آزادی‌سازی آن از دست نیروهای دشمن شد. و هرگز رژیم بعث عراق نتوانست وارد آبادان شود.

یکی از مدافعان این شهر مرحوم آیت الله جمی امام جمعه فقید، آبادان بود که در شکست حصر آبادان نقش اساسی ایفا کرد. این عالم ربانی برای رزمندگان خط مقدم، سنگری معنوی و پشتیبانی بی‌نظیر بود و در سخت‌ترین شرایط آتش دشمن، حضور مؤثر و خطبه‌ها و سخنرانی‌های تسلی بخش ایشان در طول هشت سال دفاع مقدس هرگز قطع نشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یادوخاطره شهدای عملیات پیروزمندانه ثامن الائمه (ع) این روز عزیز را به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و آزادگان سرافراز و مردم شهیدپرور استان خوزستان به ویژه شهرستان آبادان تبریک و تهنیت عرض نموده واز خداوند متعال، توفیق تداوم پیروی از راه شهیدان را در مسیر سربلندی ایران اسلامی مسئلت می‌نمایم.

علی اکبر حسینی محراب
استاندار خوزستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها