سالهاست جریان اپوزسیون خارج‌نشین در رسانه های فارسی‌زبان آن‌وَر آبی چنین القا می‌کند که گویی جمهوری اسلامی پول مردم ایران را به دیگر کشورها بُرده و خرج مردم نمی‌کند.
کد خبر: ۱۴۲۳۵۵۶
ریشه اصلی این بهانه‌جویی‌ها، شکست دولتهای غربی در خاورمیانه، به‌ویژه عراق و سوریه است و حالا که دست آنها از منطقه کوتاه شده، سعی دارند از طریق شبهه‌افکنی داخلی، جبهه مقاومت را تضعیف کنند.
اما فقط برای آنکه ریشه‌های سُست این استدلالها درباره کمک به دیگر کشورها و سرمایه‌گذاری در عمق استراتژیک روشن شود، بد نیست نگاهی به کمک ۴۸۲میلیون دلاری کانادا به اوکراین بیندازیم.
کانادا کشوری است که بخش بزرگی از ایرانیان مهاجر در آن زندگی می‌کنند، اما سوال اینجاست که چرا صدایی از آنها در نمی‌آید که به چه منظوری پول مالیات آنها به‌جای خرج شدن در کانادا، به اوکراین رفته و خرج تداوم‌ جنگ می‌شود؟
جالب است بدانید که کانادا در جریان سفر رییس جمهور اوکراین به این کشور متعهد شده ۶۵۰ میلیون دلار به این کشور کمک کند.
این کمک‌ها بخشی از پروژه گدایی اوکراین از کشورهای غربی برای نقاومت برابر روسیه است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در حالی که به پارلمان کانادا رفت و به دنبال تقویت حمایت متحدان غربی از جنگ اوکراین علیه تهاجم روسیه بود، از کانادا خواست تا پیروزی در کنار کشورش بماند. زلنسکی در سخنرانی خود در پارلمان گفته است: مسکو باید یک بار برای همیشه ببازد و بازنده خواهد شد.
زلنسکی همچنین افزوده است: کانادا همیشه در «سمت روشن تاریخ» در جنگ های قبلی بوده و گفت که با کمک به نجات جان هزاران نفر در این جنگ کمک کرده است.
به خوبی روشن است که رسانه‌ها و دولتمردان غربی می‌کوشند جنگی که خود در آن نقش مستقیم دارند را "کوشش برای نجات جان انسانها" و "سمت روشن تاریخ" نشان دهند اما وقتی نوبت به خاورمیانه و نجات مردم مظلوم منطقه در برابر داعش می‌رسد، این شعارها از یاد رفته و جمهوری اسلامی متهم می‌شود به مردم عراق و سوریه بیش از مردم ایران یاری می‌رساند!
اینکه دولتهای غربی سالهاست بر روی جنگ در دیگر کشورها سرمایه‌گذاری می‌کنند، البته امر جدیدی نیست اما آنچه سوال‌برانگیز است، سکوت اپوزسیون خارج نشین است که چگونه تناقض رفتاری‌شان را توضیح داده و نمی‌پرسند پول مردم کانادا مانند مردم دیگر کشورهای غربی چرا به اوکراین می‌رود؟
newsQrCode
برچسب ها: رسانه معاند جنگ
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
۰
۰
این عقیده از خصوصیات بارز غرب گدایان است

نیازمندی ها