مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد:

تقدیر از مردم و اهالی هنر و رسانه خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از انتشار فراخوان شانزدهمین جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب» یادمان قیصر امین پور خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۳۲۲۳

جام جم آنلاین - خوزستان، مجید منادی ظهر امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند و انجمن شعر آن شهرستان، شانزدهمین  جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب» یادمان زنده یاد قیصر امین‌پور را با حضور شاعران ملی و استانی ۸ آبان ماه در شهرستان گتوند برگزار می‌کند.

وی با اشاره به محور‌های برگزاری این جشنواره  بیان کرد: محور‌های اصلی این جشنواره انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس، نقش زنده‌یاد قیصر امین‌پور در شعر و ادبیات معاصر فارسی و تأثیر فرهنگ مقاومت و ایثار در رشد و اعتلای آفرینش‌های ادبی و تاثیر شعر قیصربر ادبیات کودک و نوجوان و خلق اشعار خلاقانه برای گروه سنی کودک و نوجوان است. و بعد از بررسی و داوری، آثار برگزیده معرفی می‌شوند.

منادی هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش و توسعه فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس، تلاش در راستای شناخت ویژگی‌های شخصیتی، علمی و ادبی شاعر فرزانه انقلاب، زنده‌یاد قیصر امین‌پور و شناسایی شاعران و پژوهشگران ملّی به منظور رشد و اعتلای خلاقیت‌ها و آفرینش‌های ادبی آنان عنوان کرد.

وی گفت: هر شاعر می‌تواند در هر بخش از جشنواره حداکتر ۳ اثر خود را که قبل از آن در هیچ جشنواره یا کنگره پذیرفته نشده به دبیرخانه جشنواره به نشانی اینترنتی darkoocheaftab@gmail.comاارسال و یا آثار خود را به همراه فرم موجود در فراخوان تکمیل و به نشانی دبیرخانه جشنواره: خوزستان، گتوند، جاده اصلی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند پست کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه حضور  شاعران در جشنواره الزامی است، اظهار کرد: برگزیدگان برای خوانش اشعارشان باید در جشنواره حضور داشته باشند و در صورت غایب بودن براساس قوانین جشنواره از برگزیده تقدیر نمی‌شود.

منادی تصریح کرد:  ان شاءالله تلاش داریم تنها رویداد مهم ادبی و ملی در این شهرستان باکیفیت بالایی در شان و منزلت قیصرامین پور برگزارشود.

گفتنی این جشنواره ۸ آبان همزمان باسالروزعروج شاعرشعرانقلاب ودفاع مقدس دکترقیصرامین پور باحضورشعرا ومسئولین استانی وملی درشهرستان گتوندبرگزارخواهدشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها