بی‌توجهی به سازماندهی بموقع سرویس مدارس سبب می‌شود والدین ناچار  شوند که فرزندان‌شان را با خودروی شخصی به مدرسه برسانند و همین رویکرد سبب افزایش ترافیک در معابر کلانشهر‌ها می‌شود. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی بهتر است هر چه زودتر برای سازماندهی سرویس‌های مدارس اقدام کنند.
بی‌توجهی به سازماندهی بموقع سرویس مدارس سبب می‌شود والدین ناچار  شوند که فرزندان‌شان را با خودروی شخصی به مدرسه برسانند و همین رویکرد سبب افزایش ترافیک در معابر کلانشهر‌ها می‌شود. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی بهتر است هر چه زودتر برای سازماندهی سرویس‌های مدارس اقدام کنند.
کد خبر: ۱۴۲۳۱۱۵
نویسنده سرهنگ محمد رازقی | معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ

چند روز بیشتر به آغاز سال تحصیلی جدید باقی نمانده‌ و در این مدت نیز بسیاری از والدین در حال آماده کردن فرزندان خود برای سال تحصیلی جدید هستند. ‌آغاز سال تحصیلی و مهرماه نیزاهمیت سازماندهی بموقع سرویس مدارس برای بسیاری از شهروندان در کلانشهرهای کشور با افزایش ترافیک همراه است، زیرا سفرهای درون شهری افزایش پیدا می‌کند.

در این بین اما آنچه به افزایش ترافیک دامن می‌زند، بی‌توجهی به فعالیت مناسب سرویس مدارس است. به عبارت دیگر یکی از مسائلی که پلیس‌ راهنمایی و رانندگی هر سال با آن رو به رو می‌شود، سازماندهی نشدن بموقع سرویس مدارس است. زیرا فعال نشدن سرویس مدارس در روزهای ابتدایی مهر‌ ماه به ترافیک بیشتر معابر کلانشهرها منجر می‌شود.

بی‌توجهی به سازماندهی بموقع سرویس مدارس سبب می‌شود‌ والدین ناچار  شوند که فرزندان‌شان را با خودروی شخصی به مدرسه برسانند و همین رویکرد سبب افزایش ترافیک در معابر کلانشهرها می‌شود. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی بهتر است هر چه زودتر برای سازماندهی سرویس‌های مدارس اقدام کنند.

البته ‌والدین نیز می‌توانند با رعایت نکاتی در کاهش بار ترافیک معابر شهر نقش داشته باشند برای نمونه بهتر است آنها هنگام رساندن دانش آموزان به مدارس در محل مناسبی توقف کنند، زیرا بسیاری از والدین تمایل دارند دقیقا در مقابل در مدرسه خودروی خود را متوقف کرده و فرزندشان را به مدرسه برسانند، این درحالی است که این رویکرد سبب افزایش توقف خودروها به شکل دوبل و ترافیک در معابر می‌شود. به همین دلیل از والدین تقاضا داریم با توقف در محل مناسب و اندکی دورتر از مدارس در کاهش بار ترافیک معابر به پلیس راهنمایی و رانندگی کمک کنند‌.

البته در این بین در کنار استفاده از سرویس مدارس والدین بهتر است که نکاتی را نیز به کودکان خود بیاموزند بخصوص کودکانی که در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل هستند، زیرا این گروه از کودکان معمولا جثه کوچکی دارند. به همین دلیل اگر از محل مناسبی تردد نکنند، ممکن است رانندگان خودروهای عبوری متوجه حضور آنها در خیابان و لا به لای خودروها نشوند و به این شکل احتمال تصادف و حادثه افزایش پیدا ‌کند.

علاوه بر این برخی ‌کودکان درک مناسبی از خطر برخورد با خودروها ندارند، زیرا به اشتباه تصور می‌کنند خودروهای در حال  حرکت هر لحظه می‌توانند، متوقف شوند. به عبارت دیگر آنها نمی‌دانند خودرو پس از ترمز و در همان لحظه متوقف نمی‌شود. به همین دلیل والدین و معلمان بهتر است، چنین مسائلی را با دانش آموزان مطرح کرده و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه بدهند تا کودکان هنگام تردد در معابر شهر از محل‌های خط کشی و پل‌های عابر پیاده استفاده کنند‌.

‌در این بین سازمان تاکسیرانی نیز باید براساس آیین‌نامه‌های تهیه شده اقدامات لازم را انجام دهد. براساس دستورالعمل‌های تهیه شده‌ راننده و خودروهایی برای سرویس مدارس باید انتخاب شوند که از شرایط و ویژگی‌های لازم برخوردار باشند، مثلا رانندگان باید ‌مهارت کافی داشته ‌ و خودروی آنها نیز ایمنی لازم را داشته باشد.

‌پلیس نیز برای اطمینان پیدا کردن از این مهم هر شش ماه یکبار وضعیت رانندگان سرویس مدارس را بررسی می‌کند. به این شکل اگر راننده‌ای در این مدت مرتکب تخلفی حادثه ساز شده باشد، دیگر نمی‌تواند به عنوان راننده سرویس مدرسه فعالیت کند‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
۰
۰
با ون و کمک هزینه دولت باشه تا ترافیک ایجاد نشه

نیازمندی ها