سوگواره نوحه ها‌ی نشسته محلی در مسجد ابوالفضل روستای کنارترش بخش بندزرک میناب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
سوگواره نوحه ها‌ی نشسته محلی در مسجد ابوالفضل روستای کنارترش بخش بندزرک میناب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۲۰۷۵۱
هرمزگان-جام جم انلاین-سوگواره نوحه ها‌ی نشسته محلی در مسجد ابوالفضل روستای کنارترش بخش بندزرک میناب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره گفت: در دولت مردمی به دنبال آن هستیم تا فرهنگ و هنر را بازسازی کنیم. محمد مهدی اسماعیلی افزود: ما در مبارزه فرهنگی هستیم یک سبک زندگی غربی میخواهد همه هویت کشورمان را از ما بگیرد. وی گفت: ما داریم مقاومت فرهنگی می‌کنیم این آیین‌ها و مناسک سنگر‌های ما هستند این سنگر‌ها را باید حفظ کنیم. اسماعیلی افزود: در دولت انقلابی عدالت فرهنگی و مردمی سازی فرهنگ و هنر را به عینه اجرا می‌کنیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی شده است که مجتمع فرهنگی میناب هرچه سریعتر تکمیل شود و در اختیار هنرمندان میناب قرار گیرد. دبیر سوگواره نیز گفت: نخستین سوگواره نوحه‌های نشسته محلی در سال ۱۳۹۰ در روستای نصیرایی با حضور نوحه خوانان از ۱۶ حسینیه برگزار شد. شهریار عبدالهی افزود: یازدهمین سوگواره با حضور ۵۰ حسینیه از سراسر شهرستان میناب و یک گروه بصورت مهمان از بندر کوهستک شهرستان سیریک به مدت دو روز برگزار شد. وی گفت: هدف از برگزاری این سوگواره زنده نگه داشتن آیین و رسم سینه زنی نشسته و انتقال آن به نسل جوان است. عبدالهی افزود: در این سوگواره از لوح ثبتی نوحه‌های نشسته محلی رونمایی شد. دبیرجشنواره با بیان اینکه پارسال مراسم سوگواره در روستای حاجی خادمی برگزار شد، گفت: فرش عزای سید الشهدا هرسال از مکان قبلی به مکان جدید انتقال داده می‌شود و سوگواره آغاز می‌شود. وی افزود: نوحه‌های نشسته محلی در چهاردهمین اجلاس پیرغلامان حسینی که در سال ۹۵ در هرمزگان برگزار شد به ثبت ملی رسید. در پایان هم از گروه‌های شرکت کننده تجلیل شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها