رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی:

مشکلی در مرزها وجود ندارد

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در هیچکدام از مرزهای کشور برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی وجود ندارد و وضعیت تردد در مرزهای مواصلاتی به عراق روان است.
کد خبر: ۱۴۲۰۶۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، سید مجید میراحمدی با بیان اینکه ما لحظه به لحظه وضعیت مرزها را رصد می‌کنیم ، گفت: اکنون روند عبور و مرور در مرز مهران و دیگر مرزها که زائران می‌توانند از طریق آنها برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به عراق سفر کنند روان و خوب است.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه ما برای راهپیمایی اربعین حسینی که پیش از این نیز در ارتباط با آن برنامه ریزی کرده‌ایم وضعیت حمل و نقل در داخل ایران و داخل عراق است، گفت: حمل و نقل عمومی در کشور ما دارای مشکلات جدی است و قبل از اربعین نیز این مشکلات وجود داشت و اکنون نیز برای جابجایی بیش از چهار میلیون زائر با توجه به مشکلات موجود در حمل و نقل عمومی کشور کار سختی است.

این مقام مسئول در ستاد مرکز اربعین با بیان اینکه ما از قبل این مشکل را پیش بینی کرده بودیم و بر همین اساس بر موضوع توسعه پارکینگ‌های شخصی و اینکه مردم با ماشین‌های شخصی خود به سمت مرزها حرکت کنند، تاکید کرده‌ایم، گفت: در واقع ما تمرکز را در بحث حمل و نقل بر استفاده از وسایل شخصی قرار دادیم و در همین چارچوب تاکید داریم که زائران تا آنجا که ممکن است با استفاده از وسایل شخصی خود به سمت مرزها بیایند.

وی با بیان اینکه البته دولت تمهیداتی را در زمینه رفع مشکل حمل و نقل اندیشیده بود، ولی هنوز این تمهیدات مثل وارد کردن اتوبوس عملیاتی نشده است، خاطرنشان کرد: همچنین برای حل این مسئله ما بر روی موضوع تاکسی‌های اینترنتی نیز تمرکز کرده‌ایم و تلاش داریم از 100 هزار تاکسی اینترنتی با قیمت مدیریت شده برای انتقال زائر به مرزها استفاده کنیم.

وی همچنین در مورد وضعیت حمل و نقل زائران در داخل عراق نیز اظهار کرد: در سال گذشته ما بیش از 1000 دستگاه اتوبوس به داخل عراق منتقل کردیم تا از این طریق جابجایی زائران صورت بگیرد، ولی متاسفانه اجازه فعالیت پیدا نکردند. امسال با مقامات عراقی صحبت و رایزنی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با استفاده از اتوبوس‌های ایرانی زائران را از مرز ایران تا اولین شهر عراق خودمان منتقل کنیم. آنها نیز وعده‌هایی برای همکاری داده‌اند تا در زمینه حمل و نقل کمک کنند تا مانند سال گذشته برخی از مشکلات احتمالی به وجود نیاید.

این مقام مسئول در وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امکانات خوبی در مرز مهران فراهم کرده‌ایم، تصریح کرد: روز گذشته چند ساعتی عراقی‌ها بر خلاف توافق انجام شده عمل کردند و اجازه ندادند که این انتقال زائران با استفاده از اتوبوس‌ها انجام شود و این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرد، ولی در نهایت با رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی که انجام شد مشکل حل شد و مسئله از سوی استاندار ایلام به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: اتوبوس‌هایی که قرار است زائران را از مرز ایران به اولین شهر عراق منتقل کند این اقدام را بر اساس نرخ ایران و قیمت‌های مشخص شده انجام می‌دهند.
میراحمدی افزود: رایزنی و گفت‌وگو با مقامات عراق ادامه دارد تا دیگر مشکلاتی مثل دیروز تکرار نشود و ان‌شاءالله به فضل الهی ما هیچ مشکلی را در مرزها نخواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها