سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: از ابتدای پیش ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکنون، ۳۲ هزار و ۳۱۸ نفر اطلاعات و مدارک خود را سامانه وزارت کشور بارگذاری کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۱۹۱۴۲

به گزارش جام جم آنلاین، محسن اسلامی روز شنبه در ششمین روز پیش ثبت نام متقاضیان داوطلبی نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با ارائه آماری از میزان ثبت نام‌های امروز گفت: ۴ هزار و ۵۸۷ متقاضی داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۴ امروز پیش ثبت نام خود را انجام دادند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با یادآوری اینکه فردا آخرین مهلت انجام پیش ثبت نام است، افزود: ۳۲ هزار و ۳۱۸ متقاضی اطلاعات و مدارک خود را سامانه پیش ثبت نام بارگذاری کرده اند.

وی از افزایش حضور بانوان و متقاضیان اهل سنت در پیش ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس خبر داد.

اسلامی همچنین شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری در تشریح جزئیات پیش ثبت نام‌ها تا پایان روز پنجم گفت: در حوزه سنی، تاکنون جوانان پیشتاز هستند. افراد ۳۰ تا ۴۰ سال ۳۹ درصد هستند. افراد ۴۰ تا ۵۰ سال ۳۶ درصد و ۵۰ تا ۶۰ ساله‌ها ۲۰ درصد از ثبت نام‌کنندگان را تشکیل می‌دهند.

وی توصیه کرد: در حوزه‌های انتخابیه‌ای که بانوان هنوز ثبت نام نکردند، از فرصت امروز و فردا استفاده کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات از افزایش یک درصدی بانوان متقاضی پیش ثبت نام نسبت به دور گذشته خبر داد و گفت: خمینی‌شهر، زاهدان، شبستر، بجنورد و خلخال بیشترین استقبال بانوان را داشتند.

اسلامی ادامه داد: همچنین استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، اردبیل و خوزستان، استان‌هایی هستند که کم‌ترین حضور بانوان در آنها مشاهده می‌شود.

وی تأکید کرد: براساس قانون، هیچ محدودیتی برای ثبت نام در حوزه قومیت، جنسیت و مذهب نداریم.

به گزارش ایرنا، بر اساس قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، امسال برای نخستین بار و با هدف تسریع در رسیدگی به مدارک و مستندات متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس، مرحله پیش ثبت نام اجرا می شود و افراد متقاضی تا 22 مرداد فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه وزارت کشور نسبت به ثبت نام اولیه و بارگذاری مدارک اقدام کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری 11 اسفند در سراسر کشور برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها