از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۱۴ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در حوزه نظارت بندر نفتی خلیج فارس تخلیه و بارگیری شد.
از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۱۴ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در حوزه نظارت بندر نفتی خلیج فارس تخلیه و بارگیری شد.
کد خبر: ۱۴۱۶۲۴۰
هرمزگان-جام جم انلاین-از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۱۴ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در حوزه نظارت بندر نفتی خلیج فارس تخلیه و بارگیری شد. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۲۹ تن مربوط به فرآورده‌های نفتی و ۲۰۴ هزار و ۸۹۷ تن مواد معدنی صادراتی است. حسین عباس‌نژاد افزود: در این بازه زمانی همچنین ۶۸۴ هزار و ۳۸۷تن فرآورده نفتی با رویه کاپوتاژ (حمل و نقل ساحلی) و ۵۲ هزار و ۱۸۳ تن نیز به صورت ترانزیت جابجا شده است. وی حجم واردات فرآورده‌های نفتی در این مدت را صفر عنوان کرد و گفت: افزایش توان تولید داخلی علت صفر بودن واردات فرآورده‌های نفتی است. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در این مدت ۲۲۰ فروند شناور در اسکله‌های بندر شهید رجای پهلو گرفته که از این تعداد، ۱۶۳ فروند کشتی‌های حامل فرآورده نفتی و ۵۷ فروند نیز مربوط به شناور‌های مواد معدنی است. بندر نفتی خلیج‌فارس در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۰پست اسکله نفتی و ۲ پست اسکله مواد معدنی با ظرفیت آبخور ۷ و نیم متر و قابلیت پهلودهی شناور‌هایی با تناژ ۱۰هزارتن در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی واقع شده است. در این بندر نفتی انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت گاز، نفت کوره، قیر، نفت سفید، فورفورال و انواع روغن جابه‌جا می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها