استاندار خوزستان از تشکیل قرارگاه مشترک با عراق در ایام اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۲۷۳۲
به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان، علی اکبر حسینی محراب عصر یکشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان که بصورت مشترک با ستاد اربعین حسینی کشور برگزار شد اظهار کرد: اشکالات و نقص هایی که در سال های گذشته وجود داشت را احصا کرده بودیم که در جلسات در مورد آنها صحبت می شود، امروز نیز با حضور رئیس ستاد اربعین کشور موارد خوبی برای حمل و نقل، موکب ها، پشتیبانی در زمینه آب، یخ و هر آنچه که در فصل تابستان با آن روبرو هستیم مطرح شد.
 
وی افزود: استقرار اورژانس و هلال احمر در آن سوی مرز همچنین هماهنگی هایی که باید با دولت عراق، مرزبانی و سایر بخش انجام شود از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
 
استاندار خوزستان با بیان اینکه کارهای خوبی صورت گرفته و تقسیم کارها انجام شده است تصریح کرد: در جلسات استان، اربعین را از شروع مبدا استان ها تا رسیدن به عراق می بینیم و اینطور نیست که تنها خوزستان را مد نظر قرار دهیم؛ همه زائرین که حرکت می کنند و به سمت مرزهای ما تشریف می آورند همه مهمان ما هستند. موکب ها، هلال احمر، اورژانس، پلیس راه، بسیج و ... همگی به زائرین که خود را برای ظهور آماده می کنند خدمت رسانی خواهند کرد زیرا عبور و مرور، امنیت آنها و همه موارد اینچنین از وظایفی است که در قبال آنها داریم.
 
حسینی محراب گفت: معاونت امنیتی و معاونت عمرانی به عنوان دو مسئول در مرزهای شلمچه و چذابه تعیین شده و معرفی می شوند تا به عنوان نماینده استاندار در پایانه ها مستقر شوند تا برای همه افرای که حضور پیدا می کنند و مواردی که مسائلی که نیاز است هماهنگی های لازم صورت گیرد لذا از همه دستگاه ها می خواهیم با این محوریت هماهنگ شوند و مشکلات سر راه زوار را مرتفع سازند.
 
وی با اشاره به اینکه ما حدود 17 سال است که گرما را در اربعین داریم افزود: باید خودمان را آماده کنیم و برخی امکانات مورد نیاز را برای این مدت ببنیم، قطعا جان زائرین امام حسین (ع) از همه جهت برای ما اهمیت دارد، بر خودمان واجب می دانیم که آنها را کمک و تکریم کنیم تا هیچ مشکلی برایشان بوجود نیاید.
 
استاندار خوزستان عنوان کرد: سیستم سرمایش و ذخیره سازی آب باید از الان انجام شود؛ سردخانه ها را حتما لازم داریم تا مواد غذایی، آذوقه، نوشیدنی ها و داروها که قرار است در موکب ها و مکان های دیگر استفاده شود در آن نگهداری شوند.
 
حسینی محراب اظهار کرد: همه دستگاه هایی که در بخش زیرساخت به ما تعهد داده اند، به میدان بیایند و کار را شروع کنند، کار را برای لحظات آخر نگذارند؛ مرد میدان کار را الان آغاز می کند تا مردم در آن زمان بهره اش را ببرند نه اینکه تازه آن موقع دست به کار شوند که این اقدام اصلا زیبنده نیست.
 
وی افزود: مهمترین مسئله ما راه است باید تلاش کنیم تا تلفات ندهیم، مسیر خرمشهر – اهواز و بالعکس بسیار خطرناک است که بخش زیادی از ترددها در این جاده صورت می گیرد؛ جاده عبدالخان و بستان موارد دیگری است که حتما باید به آن پرداخته شود.
 
استاندار خوزستان با اشاره به جاده سوسنگرد – چذابه ادامه داد: متاسفانه اعتبارات تخصیص داده شده کم بوده و جوابگوی این ها نیست لذا لازم است با وزیر راه مذاکره ای صورت گیرد تا در مورد این جاده که مورد توجه همه زائرین است و جز شاهراه های اصلی قرار گرفته توجه ویژه ای صورت گیرد زیرا این راه نیاز به تعویض و شانه سازی دارد البته راهداری استان پیگیر این مسئله است ولی توجه ویژه تری می طلبد.
 
حسینی محراب گفت: ستاد اربعین کشور برای استان ها تعیین تکلیف کند تا اگر پای کار نمی آیند به آنها چشم امید نداشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه دستگاه ها باید به حمل و نقل در داخل کشور و در کشور عراق توجه بسیاری داشته باشند بیان کرد: بعد از مذاکره ای که صورت گرفت تا ما بتوانیم زائرین را تا بصره ببریم، نسبت به سال گذشته به اتوبوس ها نیاز ویژه تری داریم که باید همه دستگاه ها به خصوص وزارت راه و شهرسازی و دستگاه هایی که ماموریت گرفته اند تا اتوبوس تهیه کنند بهتر وارد عمل شوند.
 
استاندار خوزستان به تردد اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت: همه اتباع اعم از پاکستانیها، افغان ها و .. که همه جز شیعیان هستند باید احترام و تکریم شوند. اگر به این نتیجه رسیدیم که از یک مرز خارج شوند باید امکانات مناسب را نیز فراهم کنیم نه اینکه آنها بیایند ایرانی ها را در حال عبور از مرزها ببینند و خود معطل باشند.
 
حسیتی محراب موضوع پارکینگ ها را یکی از مشکلات سال گذشته خواند و اظهار کرد: آنها مبلغ 5 هزار تومانی را در نظر گرفته بودند که برای زائرین فشار مالی را به دنبال داشت لذا پیشنهاد می شود برای امسال تهران نرخ را تعیین نکند و مسئولیت آن با ستاد اربعین استان باشد.
 
وی افزود: در جلسه قبل راجع به خط ریلی و استفاده زائرین تا مرز شلمچه صحبت کردیم اما در چند روز گذشته وزارت راه مشکلاتی برای هواپیما و قطارها ایجاد کرده که اگر این روند ادامه داشته باشد دیگر نباید امیدی به آنها داشته باشیم و کار باید بصورت جدی تر صورت گیرد.
 
استاندار خوزستان گفت: صحبتی که برای قرارگاه با عراقی ها داشتیم بسیار خوب است و حتما قرارگاه مشترکی در مرزهای چذابه و شلمچه تشکیل می شود تا افراد حاضر در مرزبانی و کسانی که قرار است در اتاق مشترک باشند بتوانند مدیریت کنند و اگر مشکلی پیش آمد مثل گذشته حل نمایند.
 
حسینی محراب با بیان اینکه امسال تسهیلات خوبی برای اربعین حسینی انجام شده است تصریح کرد: مقرر گردید اتوبوس های ایرانی زائرین را تا نقاطی که بتوانند از حمل و نقل بین شهری عراق استفاده داشته باشند منتقل کنند.
 
وی گفت: ترتیبی اتخاذ شده تا موکب داران بتوانند وسایل و امکانات مورد نیازشان را زودتر به آن سوی مرز منتقل کنند؛ ضمن اینکه دراین سوی مرز نیز برای موکب ها برنامه ریزی شده تا بتوانند پذیرایی خوبی از مهمانان امام حسین (ع) داشته باشند.
 
استاندار خوزستان با بیان اینکه در رابطه با مسائل راه ها مشکلات جدی داشته ایم، بیان کرد: برای 3 مسیری که بعنوان شاهراه اصلی مطرح می شود، در وزارت راه و شهرسازی برنامه هایی دیده اند تا بخشی از این نقاط حادثه خیز را برطرف کنند.
 
حسینی محراب گفت: زمینه های مختلف در بخش های مربوط به وزارت بهداشت و درمان، وزارت راه و ترابری، هلال احمر، پلیس راه و مسائل ترافیکی به علاوه محدودیت هایی که باید آن زمان در نقاط صفر مرزی برای تردد داشته باشیم مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم های خوبی اتخاذ شد؛ موانع سرراه به رئیس و اعضای اصلی ستاد اربعین حسینی منتقل شد که تمهیدات خوبی از جانب آنها در نظر گرفته شد.
 
وی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با آمادگی کاملی که در استان بوجود آمده، پذیرایی خوب و بدون نقصی از مهمانان اباعبدالله الحسین (ع) داشته باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها