رییس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان خطاب به شهرداری؛

راه‌اندازی خزانه‌ واحد الکترونیکی در سال جاری پیگیری شود

تاکید رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان:

ملاک ارزشیابی عملکرد امسال شهرداری، ساماندهی ترافیکی است

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: درآمد حاصل از عوارض حوزه حمل و نقل و ترافیک، صرف توسعه حمل‌ و نقل عمومی شود.
کد خبر: ۱۴۱۲۵۴۲

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر، با تاکید بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: در راستای کاهش ترافیک سطح شهر هوشمندسازی ترافیکی امری ضروری است که باید در این زمینه از تجربیات شهرها و استانهای موفق استفاده کرد.

حیدری یکی از معضلات جدی شهروندان را "جای پارک" دانست و اضافه کرد: افزایش روزافزون خودرو و تردد شهروندان در برخی معابر و محلات شهر تبدیل به بحران ترافیک و نبود فضای پارک خودرو شده است که بر این اساس باید با فناوری جدید و بهره‌گیری از هوشمندسازی ساماندهی پارک حاشیه ای انجام می شود.

وی افزود: قرار بود شرکت داتیس برای ساماندهی پارک حاشیه‌ای وارد شود و مدیریت شهری در این زمینه باید همت کند تا این طرح اجرایی شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: در بودجه 1402 سهم ترافیک مشخص شده است و اگر شهرداری امسال همت کرده با جدیت وارد شود، می‌توانیم بخشی از ساماندهی حوزه ترافیک را محقق کنیم.

علی‌ضمیر: شهریورماه پایان مطالعات طرح جامع ترافیک همدان

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان هم در این جلسه به تشریح اقدامات ساماندهی ترافیکی و مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر همدان پرداخت و گفت: مطالعات جامع طرح ترافیک همدان تا پایان شهریورماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

وحید علی‌ضمیر با بیان اینکه هم اکنون تدوین و راهکارهای بلند مدت طرح جامع ترافیک شهر توسط مشاور در حال مدلسازی و تهیه است، اضافه کرد: همچنین مطالعات نقاط حادثه خیز و میزان ایمنی معابر در مرحله انعقاد قرارداد است.

علی‌ضمیر در خصوص تعمیر و نگهداری پل‌های عابر پیاده، یادآور شد: سیاست شهرداری همدان در خصوص دسترسی به پل‌های عابر پیاده به نحوی است که با توجه به مشکلات زیاد تامین و تجهیزات پله برقی در مقایسه با آسانسور فعلاً پله برقی از اولویت خارج شده و ضرورت بر تعمیر و تجهیز خرید آسانسورها است.

وی از توسعه سامانه‌های ثبت تخلف سرعت خبر داد و گفت : تسهیل جریان ترافیک و روانسازی تردد در سطح شبکه معابر شهری، تقاطع ها، میدان ها، ارتقای بهبود وضعیت ایمنی ترافیک برای تمامی کاربران شبکه معابر از اقدامات انجام گرفته در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر همدان است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها