مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت : تولیدکنندگان باید شاخص های ایرانی و اسلامی را در طراحی لباس ها رعایت نمایند.
کد خبر: ۱۴۱۱۸۴۹

جام جم آنلاین - خوزستان، اولین جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس استان خوزستان در سال 1402 با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری خوزستان، نماینده اداره کل آموزش و پرورش استان، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از فعالان حوزه مد و لباس در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا کلاه کج در این جلسه با اشاره به 21 تیرماه، روز عفاف و حجاب، اظهار کرد: بابرنامه ریزی های جامع باید در جهت هرچه باشکوه برگزار کردن روز عفاف و حجاب تلاش نماییم و به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ارائه طرح های جدید برای لباس و پوشش مردان و زنان کشور بر پایه فرهنگ اسلامی و ایرانی بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان باید شاخص های ایرانی و اسلامی را در طراحی ها لباس رعایت نمایند عنوان کرد: امیدواریم تا در کارگروه ساماندهی مد و لباس کارشناسان با ارائه نظرات کارشناسی و تخصصی در حوزه مد و لباس، ریل گذار سیاست‌های کلان استان باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری نمایشگاه حریم مهر با موضوع عفاف و حجاب به مناسبت 21 تیرماه خبر داد و گفت: با توجه اینکه تهاجم فرهنگی در حوزه مد و لباس زیاد شده است و نوجوانان و جوانان بسیار تحت تاثیر این موضوع قرار دارند باید با برگزاری رویدادهایی از این دست، ناهنجاری های پوشش را تحت الشعاع قرار دهیم و سیاست ها را تعریف نماییم.

در ادامه محبوبه ایزدی پناه، مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری خوزستان، اظهار کرد: در جهت ساماندهی مد و لباس به مناسبت 21 تیرماه، روز عفاف و حجاب، نمایشگاه حریم مهر در مرکز استان برگزار می گردد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر ارائه پوشاک مناسب با رویکرد اسلامی ایرانی، به لباس زیارت نیز پرداخته می شود.

ایزدی پناه بر لزوم ارائه مشوق های مالی جهت تولید کنندگان تاکید کرد و گفت: باید مشوق های مالی در راستای حمایت از تولیدکنندگان پوشاک ایرانی و اسلامی ارائه داد و از ظرفیت جوانان نیز در این حوزه استفاده کرد.

وی فضای مجازی را ظرفیت بسیار خوبی برای فرهنگ سازی حجاب و عفاف ایرانی اسلامی بیان کرد و ادامه داد: آموزش های لازم برای عفاف و حجاب و مد و لباس باید انجام شود و برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

سپس سیدامین سپهریان، معاون سینمایی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: نخستین رویداد فرهنگی هنری "حریم مهر" با موضوع عفاف و حجاب در 21 تیرماه با بخش های متنوع و تخصصی در حوزه عفاف و حجاب برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه با توجه به موضوع برنامه دایر می باشد عنوان کرد: مسابقه طراحی لباس با موضوع پوشش ایرانی اسلامی در بین علاقه مندان برگزار می شود.

سپهریان بیان کرد: ورکشاپ آموزشی با حضور اساتید برجسته طراحی لباس و همچنین کارگاه های آموزشی مختص خانواده ها در حوزه روانشناسی و دانش افزایی در حوزه پوشش ایرانی نیز برگزار می شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها