جیا ژانگ، فیلمساز مولف چینی پس از پنج سال سکوت، با یک درام اجتماعی درباره تلاش زنان کشورش برای کسب موفقیت‌های بیشتر و همکاری در سازندگی چین به صحنه هنر و سینما برمی‌گردد.
جیا ژانگ، فیلمساز مولف چینی پس از پنج سال سکوت، با یک درام اجتماعی درباره تلاش زنان کشورش برای کسب موفقیت‌های بیشتر و همکاری در سازندگی چین به صحنه هنر و سینما برمی‌گردد.
کد خبر: ۱۴۱۱۴۵۵
نویسنده کیکاوس زیاری | گروه فرهنگ و هنر

این فیلم با نام «ما همه چیز خواهیم بود» وارد مرحله تولید می‌شود و خبر ساخت آن، با واکنش مثبت و گرم منتقدان و تماشاگران حرفه‌ای داخلی همراه بوده‌است. رسانه‌های چینی می‌نویسند این هنرمند مولف بعد از موفقیت بالای «خاکستر فقیرترین سفید است»، خود را از انظار عمومی پنهان کرده‌بود و باعث نگرانی سینمادوستان چینی شده‌بود.
نزدیکان فیلمساز، فیلمنامه جدید او را به عنوان تلاشی برای از بین بردن دیدگاه‌های منفی و تخریبی در رابطه با نقش فعال زنان در جامعه امروز چین معرفی کرده‌اند. جیا می‌گوید داستان فیلم تازه‌اش در دو دهه پایانی قرن گذشته و اوایل قرن جدید اتفاق می‌افتد. این داستان به بازتعریف این نکته می‌پردازد که چگونه زنان چینی در شهر و روستا، تلاش کردند توانایی‌های خود را در معرض دید عموم جامعه قرار داده و نقش تاریخی خود را در این سرزمین پرجمعیت ایفا کنند. نکته جالب این است که او فیلمنامه‌اش را حدود ۲۰ سال قبل نوشته‌بود و برای تولید آن، فیلمنامه را با توجه به شرایط روز جامعه بازنویسی کرده‌است. کلید فیلمبرداری ما همه چیز خواهیم بود، تا یک ماه دیگر جلوی دوربین می‌رود و هنوز زمانی برای اکران آن تعیین نشده‌است. فیلمنامه را جیا با همکاری دوست صمیمی اش ون جیاهوآن نوشته‌است. آنها دو سال قبل در مستند تحسین‌شده «شناکردن تا آبی شدن آب» با یکدیگر همکاری داشتند.نقش اصلی ما همه چیز خواهیم بود را خانم ژائو تائو، همسر جیا ژانگ بازی می‌کند که هم تماشاگران معمولی سینما و هم منتقدان، هنر بازیگری‌اش را تحسین کرده‌اند. او از سال ۲۰۰۰ که جیا وارد حرفه فیلمسازی شد، در تمام ساخته‌های همسرش بازی کرده‌است.
ژائو تائو به دلیل حضور در تعدادی از این فیلم‌ها موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی شده که هوگوی نقره‌ای بهترین بازیگر زن جشنواره شیکاگو برای خاکستر فقیرترین سفید است، یکی از آنهاست. رسانه‌های چینی از جیا به عنوان یکی از بحث برانگیزترین فیلمسازان خلاق و مولف دو دهه اخیر سینمای چین اسم می‌برند که با فیلم‌هایش چالش‌های مختلف پیش روی جامعه در حال رشد چین را به تصویر می‌کشد و معمولا نگاهی انتقادی اما مثبت به تحولات پیش روی کشور دارد. نکته مورد توجه منتقدان این است که این فیلمساز در هر دو رشته داستانی و مستند فعال است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها