به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی یزد خبر از مشارکت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیتهای این بخش در ساخت، نوسازی، بهسازی و تجهیز مدارس استان داد و گفت: تاکنون چهار نشست در راستای تکمیل، تعمیر و تجهیز نزدیک به 150 مدرسه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خیری در استان برگزار شده است.
مجید دهقانیزاده با اعلام این خبر گفت: با پیگیریهای تیم مدیریتی استان و در راستای اهرمی کردن بودجه و تحقق منویات دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور در تنوع بخشی به تجهیز منابع و تکمیل و بهرهبرداری از طرحهای عمرانی مقرر است از ظرفیت و توان مجموعه خیرین و فعالان نیکاندیش حوزه تولید استان در راستای تامین فضاهای آموزشی از جمله تکمیل حداقل 150 فضای آموزشی نیمه تمام خیری استفاده شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی یزد با اشاره به اینکه برای بهرهبرداری از پروژههای نیمه تمام مدارس استان و تجهیز و نوسازی آنها به اعتباری بیش از 6 هزار میلیارد تومان نیاز است، اظهار داشت: اگر بخواهیم این پروژهها را با اعتبارات دولتی اعم از ملی و استانی تکمیل کنیم، بیش از ده سال کاری اتمام آنها طول خواهد کشید.
دهقانیزاده با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساختهای آموزشی در استان افزود: با اولویتگذاری مناسب و ایجاد تعهد و همچنین استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن، امیدواریم بخش قابل توجهی از مدارس نیمه ساز در استان طی 3 سال به بهرهبرداری برسد.
وی با بیان اینکه برخی صاحبان صنایع همچنین متقبل شدهاند تا تعدادی مدرسه را در قالب هنرستانهای جوار معدنی و صنعتی احداث کنند، خاطر نشان کرد: این سیاست در راستای توسعه مهارتهای فنی و رفع نیازهای عینی بازار کار استان و تربیت نیروهای مورد نیاز بخش تولید بسیار موثر و مورد اقبال تولیدکنندگان بوده و از جمله راهبردهای جدی مدیریت استان در چارچوب برنامههای تحولی یزدِنوین به شمار میرود.
وی این اقدام را کار ارزشمند و ماندگاری در استان دانست و تصریح کرد: تکمیل مدارس خیری و نیمه تمام در استان یزد توسعه، رفاه و رضایت حداکثری مردم را به همراه خواهد داشت.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم: