کلنگ ساختمان جدید کتابخانه عمومی امام سجاد(ع) بخش صالح آباد شهرستان مهران در مراسمی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، مدیر کل راه و شهر سازی استان، امام جمعه و فرماندار شهرستان مهران به زمین زده شد.
کد خبر: ۱۴۱۰۳۸۸

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در این آیین   بر تقویت حوزه فرهنگ در مناطق محروم تاکید کرد.

سمیه حیدری افزود:   توسعه را باید از فرهنگ شروع کنیم که دروازه ورود به آن کتاب و کتابخوانی است و بهترین روش برای بالابردن سطح فرهنگ یک جامعه به ویژه جوامع محروم کمک به توسعه و ترویج کتابخوانی در آن مناطق است.


وی ادامه داد: در حال حاضر چند پروژه ساخت کتابخانه، در نقاط مختلف استان در حال احداث و پیگیری است که به زودی این پروژه های فرهنگی تکمیل شده و به بهره برداری خواهند رسید.


حیدری گفت: با توجه به ظرفیت فرهنگی، مذهبی و به برکت بارگاه شریف حضرت علی صالح (ع) در این منطقه، بالاخص مسیر و دروازه عتبات عالیات و همچنین گذرگاه اجتماع عظیم اربعین حسینی (ع)، مسئولین نگاه خاص و ویژه ای به آن دارندو اگر خیرینی بتوانند در این مهم یاری رسان باشند، می‌توانیم امیدوار باشیم علاوه بر طی کردن گام‌های بلند در حوزه کتاب و کتابخوانی، در خدمت رسانی به زائران آقا اباعبدالله (ع) نیز سهیم باشیم.


فرماندار شهرستان مهران نیز در این آیین گفت: امید است این کتابخانه منشأ اثر برای رخدادهای فرهنگی و فرصتی برای رشد و بالندگی افراد شود.

علی عباس شفیعی افزود: علی‌رغم برخی از فواید فضای مجازی در راستای دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به منابع دانش، هیچگاه نباید از این مسئله چشم پوشی کرد که کتاب جایگزینی ندارد، چرا که منابع مکتوب بر خلاف فضای مجازی از اعتبار و ارزش ویژه ای برخوردار است و اطلاعات موثق و معتبری را در اختیار مخاطب قرار می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها