به زبان نوجوانان با آنها حرف بزنیم
در مراسم رونمایی «ملکا ذکر تو گویم» و «تاج طلا» مطرح شد؛

به زبان نوجوانان با آنها حرف بزنیم

درهای مصلای امام خمینی، امروز برای هفتمین بار به روی بازدیدکنندگان سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گشوده می‌شود تا آن‌ها علاوه بر بازدید و خرید از آن در بیش از 40 نشست طراحی شده در بخش‌های گوناگون شرکت کنند.
کد خبر: ۱۴۰۸۰۸۰

به گزارش جام جم آنلاین، امروز سه‌شنبه بیست‌ و ششم اردیبهشت‌ماه برابر با هفتمین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب سی و چهارم، بیش از ۴۰ برنامه در بخش‌های مختلف نمایشگاه اجرا می‌شود.

سرای ناشران آموزشی با یک برنامه تحت عنوان «دفتر برنامه‌ریزی روبیک» که به همت انتشارات گاج برگزار می‌شود از علاقه‌مندان به مطالعات آموزشی ساعت ۱۶ میزبانی می‌کند.

سرای کودک و نوجوان و استفاده از فرصت روز تعطیل

سرای کودک و نوجوان، امروز سه‌شنبه در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه نشست بلندخوانی و قصه‌گویی نمایش خلاق را برگزار می‌کند و در ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه با برپایی نشست تصویرسازی و طراحی کتاب، میزبان فعالان حوزه کتاب کودک خواهد بود.

رونمایی دو کتاب شعر نوجوان با عناوین «عشقم به تو بی‌اختیار است» و «من سنگ بودم» اثر طیبه شامانی در ساعت ۱۵ برگزار می‌شود. «روزی که زهر شد» عنوان برنامه ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه سرای کودک است. «قصه‌های اقلیمی» برنامه ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه همین سالن بوده و «نشست الزامات حرفه‌ای توزیع کتاب» ساعت ۱۹ با حضور منیژه‌ ترابی برگزار می‌شود.

سرای علمی ـ فرهنگی دانشگاهی و برگزاری ۳ نشست

نقش شعر در دانشجویان و جشنواره‌های دانشجویی در ادبیات مقاومت با عنوان «جشنواره ملی عشاق» با حضور علی داوودی، رضا عبداللهی و ناصر پروانی ساعت ۱۰:۳۰ برگزار می‌شود. ۲ نشست «نقد و بررسی یک قرن فعالیت مهندسی کشور» هم با نگاهی به کتاب «نهاد تعامل» نوشته غلامحسین حمزه مصطفوی و «نشست تخصصی آموزه‌های حرفه‌ای شاخص‌های طراحی و اجرایی سازه‌های آبی» با نگاهی به کتاب شاخص‌های زمین‌شناسی در طراحی و اجرای سازه‌های آبی ایرج گلابتونچی ساعت ۱۴ برگزار می‌شوند.

همچنین کارگاه «مقدمه‌ای بر حقوق قراردادهای نشر» به همت انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی با حضور حسینی نیک در ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

نشست «کارکتر در تصویرسازی کتاب، طراحی کارکتر برای کتاب‌های کودک و نوجوان» با حضور محسن محمدمیرزایی ساعت ۱۰ صبح و «جلدهای دست‌ساز و طراحی جلد با استفاده از سازه‌های حجمی» با حضور امیرنجفی ساعت ۱۳ در غرفه کتاب آرا برگزار می‌شود.

بخش بین‌الملل با سه نشست‌ میزبان فعالان صنعت نشر

«صنعت نشر و هوش مصنوعی» با حضور مهمانان مدعو بیش از ۳۰ کشور ساعت ۱۱ با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اوصیا، معاون پ‍‍ژوهش مجتمع آموزشی عالی تاریخ سیره و تمدن و سیداباذر ‌هاشمی، معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی برگزار می‌شود.

«زمینه‌های هم‌افزایی و گسترش ادبیات» مشترک ایران و‌ ترکیه Iran-Türkiye Ortak Edebiyatının geliştirilmesi Yolları با حضور احمد افه، شاعر و نویسنده‌ ترکیه، طیفور اسن، مدیرمسئول انتشارات نار‌ ترکیه و نازیلا جوادپور، مدیر آژانس ادبی سلجوق ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.

«شاهنامه و مکزیک» وضعیت‌شناسی کتاب‌های فلسفه اسلامی و فلسفه غرب و جایگاه آن در نشر بین‌الملل با حضور‌ هامون سلامتی، دکترای فلسفه علوم اجتماعی دانشگاه تهران و محمدعلی رمضانی، دکترای فلسفه اسلامی ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.

سرای کارگاه‌های آموزشی و همراهی با روز شهادت امام صادق (ع)

«شاعران شیعه در عصر امام صادق» عنوان برنامه نخست سرای کارگاه‌های آموزشی در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه است که با حضور مهدی امین‏‎‌فروغی برگزار می‌شود. «مبانی آشنایی با هنر آیینی» با حضور مرشدمحسن میرزاعلی ساعت ۱۴ برگزار می‌شود و «چگونه داستان کوتاه دفاع مقدس بنویسیم» با سخنان احسان عباسلو، ساعت ۱۷ میزبان علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس خواهد بود.

گوشه نقد و ۶ برنامه برای امروز

نقد و بررسی کتاب «مثل نهنگ نفس تازه می‌کنم» با حضور معصومه ‌امیرزاده و احمد شاکری ساعت ۱۰:۳۰ برگزار می‌شود. معرفی کتاب «دیپلماسی اسلامی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص)» با حضور داوود عامری و علی زارعی نجف‌دری ساعت ۱۳ در بخش نقد و بررسی کتاب برگزار می‌شود.

همچنین نشست «معرفی گروه ادبی خورشید» با حضور سمیه عالمی، مریم مطهری‌راد و مرضیه نفری ساعت ۱۴ در بخش نشست‌های موضوعی برگزار می‌شود. نشست تخصصی «آینده صنعت نشر در سایه اقتصاد دیجیتال» با حضور رضا قربانی ساعت ۱۵ برگزار می‌شود و مراسم رونمایی از کتاب «عملیات احیا» با حضور محمد حکم آبادی، پژمان عرب، مهدی جمشیدی و محمدصادق شهبازی ساعت ۱۷ برگزار می‌شود و بررسی کتاب‌های طب سنتی با حضور حجت الاسلام جواد کاردانپور، مهدی صیادی و غلامرضا کردافشاری ساعت ۱۸:۱۵ برگزار می‌شود.

کوشک کتاب و رونمایی، گردهمایی و متن‌خوانی در روز هفتم نمایشگاه

«گردهمایی راویان صادق» در ساعت ۱۰:۳۰ و رونمایی از کتاب «زندگینامه آیت‌الله بهجت» به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامی با حضور نویسنده کتاب محمدعلی عباسی اقدم و کاووس روحی ساعت ۱۴ برگزار می‌شود. متن‌خوانی بهروز رضوی و «به آیین آسمان» با حضور جمعی از شاعران ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

برنامه‌های سالن جوایز کتاب‌های سال

دیدار و گفت‌وگو با سعید علامیان، گلعلی بابایی و مصطفی رحیمی در ساعت ۱۰:۳۰، آموزش داستان‌نویسی ویژه طلاب ساعت ۱۳:۳۰ و «مرحوم براتی‌پور در نگاه دیگران» ساعت ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود.

نشست‌های سالن یاس

نشست تخصصی با موضوع «زن در آینه شعر» با حضور رباب کلامی، فریبا یوسفی و حسنی محمدزاده ساعت ۱۰:۳۰ شبستان، نیم طبقه، سالن یاس برگزار می‌شود‌.

نشست تبیینی با موضوع «کارگاه آشنایی با سئو و کلیدواژه» با حضور علیرضا طاهری معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس ساعت ۱۳ در شبستان، نیم طبقه، سالن تبیین یاس برگزار می‌شود.

برنامه‌های مستقل

ساعت ۱۵ تا ۱۸ هم به مناسبت سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) برنامه عزاداری در حیاط مصلی برگزار می‌شود.

نشست هم‌اندیشی ناشران دفاع مقدس با حضور یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعت ۱۵ تا ۱۷ در غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

حامد زارع نویسنده کتاب «دوران داوری» نیز در غرفه انتشارات صاد از ساعت ۱۶ حضور دارد.

انتشارات شهید کاظمی نیز از ساعت ۱۷ میزبان خواهران شهیدان هادی، کریمی، قربانخانی، اسداللهی، شیرودی و زین‌الدین با محوریت کتاب لبخند اشک (خاطرات خواهران ۴۰ تن از شهدای معاصر جهان اسلام) خواهد بود.

انتشارات روایت فتح نیز رونمایی از کتاب «ماه بالا نشین» به قلم راضیه تجار را ساعت ۱۵:۳۰ در غرفه خود برگزار می‌کند‌.

نشست رونمایی از کتاب «شنبه آرام» با حضور حجت‌الاسلام دکتر محمدمهدی بهداروند و فاطمه اکبری اصل ساعت ۱۰:۳۰ در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

نشستی نیز با موضوع اقدامات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در یکصدمین سال بازتاسیس حوزه علمیه قم با حضور حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی ساعت ۱۱:۴۵ در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

سی‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها