در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد؛

صرفه جویی 200 میلیارد ریالی نفتی ها در یك اقدام جهادی

در شرکت نفت و گاز کارون انجام شد؛

ساخت و نصب مبدل حرارتی با مشاركت دانش بنیان‌ها

ساخت و نصب موفقیت‌آمیز مبدل حرارتی نفت با ظرفیت 75 هزار بشکه در کارخانه نمکزدایی منصوری توسط یک شرکت دانش‌بنیان با همکاری و نظارت کارشناسان شرکت نفت و گاز کارون انجام گردید.
کد خبر: ۱۴۰۷۷۵۶

جام جم آنلاین - خوزستان، در راستای ارتقاء کیفیت نفت خام تولیدی، نگهداشت و بهبود شرایط تولید، با اعتماد به توان داخلی، عملیات طراحی و ساخت مبدل حرارتی واحد نمکزدایی منصوری در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با ظرفیت 75 هزار بشکه به یکی از شرکت‌های داخلی دانش‌بنیان محول و با نظارت تیم فنی متشکل از ادارات نگهداری و تعمیرات، بازرسی فنی و خوردگی فلزات و مهندسی فرآورش با موفقیت انجام و پس از آزمایش میدانی در اردیبهشت سال جاری در چرخه عملیات قرار گرفت.

ساخت اين مبدل در داخل كشور و توسط یک شرکت دانش‌بنیان در سال 1401، که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده بود، با اعتبار 280 میلیارد ریال و در مدت14 ماه و ساخت فونداسیون و نصب آن توسط امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون انجام گردید.

مبدل حرارتی قبلی مجموعه نمکزدایی منصوری در اثر نقص فنی از سرویس خارج شده بود، که فرآیند تولید بدون این تجهیز باعث کاهش روزانه 75 هزار بشکه نفت می‌گردید. اما با ابتکار متخصصان مدیریت‌های امور فنی و عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون و با هماهنگی کارشناسان مهندسی نفت مناطق نفتخیز جنوب، با انجام اصلاحیه‌های فرآورشی، از کاهش تولید در شرایط موجود و تا زمان نصب مبدل جدید جلوگیری بعمل آمد.

شايان ذكر است شركت بهره‌برداري نفت و گاز كارون با تأمین 27 درصد نفت خام کل کشور بزرگترین شرکت بهره‌بردار تابع مناطق نفتخیز جنوب است که مسئوليت راهبري و توليد صيانتي نفت، گاز و مايعات گازي را از میادین تحت سرپرستی برعهده ‌دارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها