امام جمعه فیروزکوه

فرهنگ غدیر باید جهانی شود

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: آیا در شأن نظام اسلامی است که برخی حقوق های کلان، حق مأموریت و ... داشته باشند ولی حقوق کارگر زحمتکش، معلّم فداکار ما کفاف زندگی اش را ندهد؛ آیا این عدالت است؟!!!!
کد خبر: ۱۴۰۷۷۱۹

به گزارش جام جم آنلاین تهران، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته، ضمن توصیه به تقوا و بندگی خدا، بیان داشت: انسان یک موجود اجتماعی است و لذا زیست مؤمنانه که همان تقوای الهی است، وقتی میسّر میشود که جامعه سالم باشد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه افزود: وقتی جامعه سالم باشد، مردم به سمت تقوا و بندگی خدا حرکت میکنند، جهت گیری به سمت خوبی ها است.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: برای داشتن یک جامعه سالم و اهل تقوا _مانند یک بدن_ باید سلول های آن جامعه سلامت باشند؛ سلول جامعه چیست؟ خانواده است.

امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: گفته شده در آخرالزمان یکی از اهداف اصلی شیطان، سنگر خانواده است؛ از نگاه آیات و روایات ما، خانه و خانواده بهترین محل برای عبادت، ریاضت و تربیت است.

وی افزود: عبادت‌هایی که نمیشود در جاهای دیگر کرد؛ پیامبر(ص) فرمود “نشستن مرد پیش زن و فرزندنش نزد خداوند محبوب تر است از اعتکاف در این مسجد من”؛ پیامبر اکرم نگفت ذکر بگویند، قرآن بخوانند، نه، همین که بنشینند و بگو و بخند داشته باشند.

حجت الاسلام حیدری ضمن اشاره به دیگر روایات و احادیث از پیامبر (ص) و امام صادق (ع)، عنوان کرد: بنابراین گفته شده در آخرالزمان، یکی از اهداف مهم حمله شیطان، خانواده است؛ امروز فرهنگ غرب هم خانواده را هدف قرار داده است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه با بیان اینکه خانواده محل ریاضت است، گفت: سختی های تشکیل خانواده، سازگاری در محیط خانواده، تربیت فرزند اینها بهترین وسیله ریاضت و خودسازی هستند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه با اشاره به بهترین محل تربیت، اظهار داشت: فرزندان خوب در خانواده خوب رشد پیدا میکنند.

وی خاطر نشان کرد: لذا اسلام بر مسئله تشکیل خانواده و تقدّس آن، تأکید بسیاری دارد؛ پیامبر خدا (ص) فرمود “در اسلام، هیچ بنایى نزد خداوند متعال، دوست داشتنى تر از ازدواج نیست”؛ مؤمنین! سنگر خانواده را محکم کنید؛ صمیمیت را در خانه بیشتر کنید.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه در خطبه‌ی دوم، ضمن توصیه مجدد به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از دغدغه های دیرینه رهبر معظم انقلاب، پیشرفت همراه با عدالت است. برخلاف برخی که پیشرفت را ولو بدون عدالت مطرح کردند ولو اینکه برخی زیر چرخ پیشرفت خُرد شوند، مقام معظم رهبری پیشرفت همراه با عدالت را مطرح کردند.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: عدالت یکی از اصول مهم نظام اسلامی است و هدف و غایت تشکیل دولت اسلامی است.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای رسیدن به پیشرفت همراه با عدالت، «فرهنگِ ارتباطِ درآمد با کار» است که معظمٌ‌لَه در دیدار با جامعه کارگری بیان کردند.

حجت الاسلام حیدری ضمن اشاره به آیه ۲۹ سوره نساء، بیان داشت: یکی از مصادیق فساد، همین حقوق های بی ضابطه است؛ به چه دلیل باید حقوق برخی هیئت مدیره شرکت ها، حق مأموریت ها، این قدر بالا باشد!

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: آیا در شأن نظام اسلامی است که برخی حقوق های کلان، حق مأموریت و … داشته باشند ولی حقوق کارگر زحمتکش، معلّم فداکار ما کفاف زندگی اش را ندهد؛ آیا این عدالت است؟!!!!

خطیب نمازجمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: لذا مطالبه ما از قوای سه گانه این است که با این پدیده زشت مقابله کنند؛ نمایندگان مجلس با وضع قانون، و دولت با اعمال قانون و قوه قضائیه با متخلفان قاطعانه برخورد کنند.

وی در ادامه درباره سالگرد خروج آمریکا از برجام، بیان داشت: در سالگرد خروج آمریکا از برجام توجه به این نکات شایسته است، اینکه اولاً خروج آمریکا از برجام، تصمیم شخصی و فردی دونالد ترامپ نبود؛ بخش عمده حاکمیت سیاسی ایالات متحده، مخالف برجام بود.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه تصریح کرد: هرچند خروج آمریکا از برجام فشار سنگین اقتصادی بر ایران وارد کرد و موجب افزایش مشکلات معیشتی برای مردم ایران شد؛ ولی عدو شود سبب خیر، گَر خدا خواهد.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: ایران به پشتوانه رهبری مدبّرش و با استقامت بی‌نظیر مردمش، «فشار حداکثری» آمریکا بعد از خروج از برجام را با «مقاومت حداکثری» و تا حدّی، «تهاجم مدبّرانه» پاسخ داد.

امام جمعه فیروزکوه افزود: خروج آمریکا از برجام نتوانست مانع پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران شود. بلکه ، موقعیت نظامی – دفاعی و منطقه‌ای ایران نیز تقویت شد.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: آقای روحانی با برجام دو هواپیما به کشور آورد ولی در دولت سیزدهم ۵۰ فروند هواپیما و بالگرد خریداری شد.

وی تصریح کرد: امروز هم همه بدانند، گره کور در مذاکرات برجامی در واشنگتن زده شده است و تا زمانی که ایالات متحده نخواهد منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران را در تحولات منطقه غرب آسیا مد نظر قرار دهد، چشم‌اندازی برای بازگشت آمریکا به برجام وجود نخواهد داشت.

در ادامه امام جمعه فیروزکوه ضمن اشاره به میزخدمت جمعیت هلال احمر شهرستان در مصلی نمازجمعه فیروزکوه، بیان داشت: از زحمات ریاست و اعضای محترم جمعیت هلال احمر شهرستان فیروزکوه تشکر میکنم.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: در ادامه سیاست ترور رهبران مقاومت، ارتش رژیم غاصب طی چند روز گذشته، ۳ فرمانده جهاد اسلامی را همراه خانواده هایشان ترور کرد و ترورهای فرماندهان طی دو روز گذشته ادامه یافته است.

وی عنوان کرد: حجم اصابت راکت ها به مناطق صهیونیست نشین بسیار بیشتر از دفعات قبل است _بیش از ۵۰۰ راکت؛ که حداقل ۲۵ درصد راکت ها اصابت موثر دارند_ اما به دلیل رفتن قاطبه صهیونیست ها به پناهگاه ها، تلفات آنها بالا نیست.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه افزود: جهاد اسلامی نزدیک‌ترین گروه فلسطینی به جمهوری اسلامی ایران است و تهران تحمل تضعیف متحد راهبردی خود در غزه را ندارد‌‌.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: سوال مهم این است که اگر حماس، حزب الله لبنان، مقاومت سوریه، حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن وارد نبرد همزمان موشکی و پهپادی با اسرائیل شوند، چه سرنوشتی در انتظار مهاجران اشغالگر خواهد بود؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها