لیگ‌‌ برتر فوتبال؛ نهایت جذابیت و زیبایی

قهرمانی همین نزدیکی

بیست و دومین دوره لیگ برتر در حالی به دو هفته پایانی خود نزدیک شده که پرسپولیس با 60 امتیاز درصدر جدول قرار گرفته و سپاهان با 59 امتیاز و استقلال با 56 امتیاز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.
کد خبر: ۱۴۰۷۵۲۹

به گزارش جام جم آنلاین، پرسپولیس پس از یک افت مقطعی دوباره به ریل پیروزی برگشته است و می توان گفت پرسپولیس در دو هفته پایانی نسبت به سپاهان قرعه سخت‌ تری دارد اما از طرفی حضور بازیکنانی با تجربه ی قهرمانی لیگ برتر در ترکیب پرسپولیس می‌ تواند به برگ برنده این تیم در حساس‌ ترین روزهای لیگ بیست و دوم تبدیل شود.‌

در هفته بیست و نهم و سی ام پرسپولیس در مسیر کسب قهرمانی ابتدا باید در ورزشگاه آزادی به مصاف گل‌گهر برود و در بازی آخر برای دیدار با نساجی به قائمشهر سفر کند. در سوی دیگر جنگ قهرمانی هم سپاهان ابتدا در خانه مقابل پیکان حریف هفته گذشته پرسپولیس به میدان خواهد رفت و در دیدار آخر باید به مصاف مس کرمان برود، که هر 4 مسابقه برای سرخ‌ها و زردهای تهران و اصفهان بسیار نفس‌گیر و سخت خواهد بود. همچنین در ادامه استقلال نیز با مس رفسنجان و تراکتور به رقابت خواهد پرداخت. پرسپولیس در این فصل در بهترین حالت 66 امتیازی خواهد شد و سپاهان حداکثر به 65 امتیاز خواهد رسید و استقلال نیز فرصت این را دارد تا با دو پیروزی به 62 امتیاز برسد تا جدول ایران با سه تیم بالای شصت امتیاز تشکیل شود.

 اما این دوره لیگ برترهم همچون دوره های گذشته خالی از حواشی نبود؛ یکی از حواشی ای که برای تیم پرسپولیس پیش آمد، پنالتی ای بود که موعود بنیادی‌ فر مقابل پیکان برای پرسپولیس گرفت و اعتراضات متعددی از جمله اعتراض تیم استقلال را به دنبال داشت که با بررسی کارشناسان داوری، پنالتی به درستی اعلام شد؛ همچنین در جریان این بازی یک پنالتی هم گرفته نشد که این موضوع هم واکنش های بسیاری را در پی داشت.

حاشیه ی دیگری که اتفاق افتاد، خوشحالی علیرضا بیرانوند سنگربان تیم پرسپولیس بعد از سوت پایان دربی بود که اعتراض هواداران استقلالی را در پی داشت و در نهایت از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به یک جلسه محرومیت تعلیقی و پرداخت 300 میلیون تومان محکوم شد.

 و اما حواشی در تیم استقلال هم به واسطه سرمربی خارجی خود کم نبود، ساپینتو در این فصل 8 بار کارت زرد گرفته و 2 بار نیز اخراج شده است و همین امر موجب شده تاکنون 8 دیدار تیمش را به دلیل محرومیت از دست بدهد و نیمکت هدایت تیم خالی باشد. همچنین او پس از بازی با پیکان در کنفرانس خبری به نیمکت پیکان حمله کرد و بدون آنکه اسمی از کسی ببرد صحبت‌های تندی را علیه مربیان حریف بر زبان آورد و باعث اعتراض های گسترده اهل فوتبال به ویژه پیشکسوتان شد.

گل ششم استقلال به هوادار که با ضربه پنالتی حسینی دروازبان استقلال، انجام شد هم باعث شکل گیری حواشی و اعتراضاتی در خصوص تحقیر تیم هوادار شد که در نهایت با عذرخواهی حسینی بحث ها خاتمه یافت.

**بررسی شرایط قهرمانی

هفته بست و هشتم لیگ برتر فوتبال با برد یک بر صفر پرسپولیس مقابل پیکان و همچنین پیروزی دو گله سپاهان اصفهان مقابل نفت مسجد سلیمان همراه شد. استقلال نیز مقابل صنعت نفت آبادان یک - یک مساوی کرد تا رقابت های این دوره از لیگ برتر پرهیجان تراز قبل دنبال شود.

 پرسپولیس با پنج برد متوالی خود توانست با کسب 60 امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار گیرد و برای حفظ این جایگاه و به دست آوردن عنوان قهرمانی لیگ، کار سختی را در مقابل گل گهر سیرجان پیش رو دارد.

این دو تیم 22 اردیبهشت ماه در حالی به مصاف هم می روند که دهم اردیبهشت در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با هم دیدار کرده بودند و پرسپولیس موفق شد با نتیجه 2 بر 1 گلگهر را شکست دهد. به همین منظور گلگهری ها انگیزه بالایی برای رقابت با پرسپولیس و جبران شکست قبلی دارند که این کار را برای پرسپولیس سخت تر خواهد کرد. به همین منظور یحیی گل محمدی با توجه به اهمیت این بازی، در جلسه با دستیاران خود خواستار بررسی همه جانبه سه بازی اخیر گل گهر شده است تا با شناخت کامل‌ تری نسبت به بازی حذفی مقابل این تیم صف آرایی کنند. همچنین گل محمدی تمام بازیکنان خود را برای این بازی در اختیار دارد تا دیگر نگران غیبت مهره‌های تأثیرگذار خود در میدان مسابقه با گل گهر نباشد.

پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل گل گهر سیرجان و شکست سپاهان مقابل پیکان می‌ تواند جشن قهرمانی بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر را بگیرد. البته این بازی روی دومی هم دارد و آن شکست سرخپوشان برابر گل گهر و پیروزی سپاهان برابر پیکان است که کار را برای شاگردان گل محمدی سخت می‌کند و همه چیز به هفته آخر کشیده می‌ شود.

بطور کلی پرسپولیس شانس بالایی برای قهرمانی دارد. این تیم درصورت کسب 6 امتیاز به صورت قطعی قهرمان لیگ برتر خواهند شد.

اما با این حال یک تساوی هم کافی است تا سرخ پوشان جام را به سپاهان واگذار کنند. پرسپولیسی ها بازی رودررو را به سپاهان واگذار کرده اند و همین مسئله موجب می شود تا در صورت تساوی امتیازات، نایب قهرمان شوند. همچنین تنها در صورتی جام را به استقلال واگذار می کنند که از دو بازی پیش رو صفر یا  یک امتیاز بگیرند.

اما سپاهان در هفته بیست و نهم لیگ به مصاف پیکان رفته و در هفته سی ام نیز با مس کرمان دیدار خواهد کرد. شاگردان مورایس در صورت کسب 6 امتیاز و توقف پرسپولیس در برابر یکی از حریفان، به عنوان قهرمانی دست خواهند یافت؛ همچنین اگر سپاهان 4 امتیاز به دست آورد و پرسپولیس هم یکی از بازی های خود را واگذار کند، باز هم جام قهرمانی به اصفهان خواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها