قصه اتصال پیام‌رسان‌های داخلی مدت‌ها بود که در سیاهه برنامه‌های وزارت ارتباطات قرار داشت، اما به طور مشخص اسفند سال گذشته معاون سازمان فناوری اطلاعات وعده داد به زودی قابلیت اینترکانکشن برروی پیام‌رسان‌ها از طریق شماره تلفن ثبت‌شده در پیام‌رسان فراهم می‌شود و کاربرانی می‌توانند پیام ارسال کنند که جزو لیست مخاطبان خود باشند.
قصه اتصال پیام‌رسان‌های داخلی مدت‌ها بود که در سیاهه برنامه‌های وزارت ارتباطات قرار داشت، اما به طور مشخص اسفند سال گذشته معاون سازمان فناوری اطلاعات وعده داد به زودی قابلیت اینترکانکشن برروی پیام‌رسان‌ها از طریق شماره تلفن ثبت‌شده در پیام‌رسان فراهم می‌شود و کاربرانی می‌توانند پیام ارسال کنند که جزو لیست مخاطبان خود باشند.
کد خبر: ۱۴۰۵۴۹۸

به دنبال اعلام لزوم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، برخی کاربران بر این باور بودند که پراکندگی و تعدد پیام‌رسان‌های بومی سبب سردرگمی آنها شده است، بر این اساس پیشنهاد شد قابلیتی تحت عنوان اینترکانکشن (اتصال پیام‌رسان‌ها) میان پیام‌رسان‌های داخلی ایجاد شود. این وعده حالا پس از چند ماه محقق شده است. بعد از فعال‌سازی، اگر مخاطبان در پیام‌رسان‌های دیگر هم آن را فعال کرده باشند با جست‌وجو متوجه می‌شوند که می‌توانند با چه کسی ارتباط برقرار کنند. به عبارت دیگر، دو طرف باید اجازه کار را به پیام‌رسان‌های خود داده باشند تا این ارتباط شکل بگیرد. حالا با تحقق این وعده از سوی وزارت ارتباطات امکان ارسال پیام و هر نوع فایلی بین این چهار پیام‌رسان در نسخه‌های جدید وجود دارد و هموطنان باید برای استفاده از این امکان نسخه‌های جدید را نصب کنند.
خبرهای دیگری هم در این زمینه وجود دارد. آن طور که عیسی زارع‌پور گفته مرحله بعدی افزایش خدمات پیام‌رسان‌های داخلی تهیه نسخه وب آنها و البته امکان ارتباط صوتی و تصویری است. آن طور که عیسی زارع‌پور گفته نسخه وب «بله» وجود دارد، اما برای سایر پیام‌رسان‌ها نسخه وب به سرعت ایجاد خواهد شد. در این فاز ارسال پیام متنی، استیکر و فایل پیش‌بینی شده است و در قدم بعدی امکان تشکیل گروه مشترک بین پیام‌رسان‌ها و کاربران در پیام‌رسان‌های مختلف در یک پیام‌رسان پیش خواهد آمد. کاربران باید در بخش تنظیمات آن را فعال کنند تا امکان ارسال پیام به سایر پیام‌رسان‌ها به وجود آید. به گفته زارع‌پور همچنین در ادامه قابلیت تماس صوتی و تصویری بین پیام‌رسان‌های مختلف فراهم خواهد شد.
براساس آخرین آمار روابط عمومی‌وزارت ارتباطات، فعالیت ماهانه کاربران تا سوم دی‌۱۴۰۱، در پیام‌رسان‌های بله ۱۰.۴۲میلیون، ایتا ۱۶.۴۵میلیون و روبیکا ۳۲.۶میلیون کاربر بوده است. همچنین فعالیت روزانه کاربران تا سوم دی‌ماه برای بله حدود چهار میلیون کاربر، ایتا ۱۰.۳میلیون و روبیکا ۱۷.۷میلیون کاربر اعلام شده است. این خدمات در حالی روی بستر پلتفرم‌های داخلی اجرا می‌شود که تا همین چند ماه پیش بسیاری از ناتوانی پیام‌رسان‌های داخلی در اقناع کاربران حرف می‌زدند. این که برخی معتقد بودند حمایت از این پیام‌رسان‌ها به معنای ایجاد انحصار برای آنهاست و این انحصار نمی‌تواند به افزایش کیفی سطح خدمات آنها منجر شود، اما افزایش معنادار کاربران این پیام‌رسان‌ها از یک سو و از سوی دیگر افزایش امکانات خدماتی و بالا رفتن سطح کیفی این پیام‌رسان‌ها باعث شده تا حدود قابل توجهی اعتماد کاربران را هم به خود جلب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها