انتقال ده‌ها نفتکش حامل نفت سرقتی به عراق

دزدی نظامیان آمریکا در سوریه ادامه دارد

سرقت و غارت نفت و ثروت سوریه توسط اشغالگران آمریکایی همچنان ادامه دارد و طی ساعات گذشته ده‌ها تانک مملو از نفت مسروقه این کشور توسط نظامیان اشغالگر واشنگتن از منطقه الجزیره به سمت خاک عراق منتقل شده است.
کد خبر: ۱۴۰۴۹۹۲

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، امروز (شنبه) به نقل از منابع ویژه نوشت: اشغالگران آمریکایی کاروانی متشکل از ۳۴ تفتکش حامل نفت مسروقه از میادین «الجزیره» سوریه را از طریق گذرگاه غیرقانونی «المحمودیه» به خاک عراق منتقل کردند.

این منابع از حومه الیعربیه که به نام آن‌ها اشاره‌ای نشده است، گفتند: نظامیان اشغالگر آمریکایی همچنین ۴۰ تریلر که روی آن‌ها پوشیده بود را از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» به خاک عراق منتقل کردند.

پیشتر نیز در یازدهم همین ماه، اشغالگران آمریکایی یک کاروان متشکل از ۷۷ خودرو شامل ۳۲ نفتکش حامل سرقتی از میادین سوریه و همچنین ۶ خودروی زرهی نظامی را از حومه الحسکه از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید به سمت پایگاه های نظامیان اشغالگر آمریکا در خارک عراق خارج کرده بودند.

ماه گذشته نیز ارتش آمریکا ۸۰ تانکر نفت سوریه را از میادین نفتی الجزیره سرقت و به پایگاه‌های خود در عراق منتقل کردند.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر سال ۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین آن‌ها شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و منابع سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراض‌های شهروندان سوری به حضور اقدام‌های تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها